söndag 2 oktober 2011

DATAN VILL INTE SOM JAG VILL

Jag kan inte lämna kommentarer till era inlägg - trist. Att läsa era inlägg går bra, men så står datan bara och stampar när jag vill lämna en kommentar. Endast hos några av er tas jag emot och kan skriva några rader. Tydligen dags för en ny genomgång av maskinen.

Det får nog bli en ny till julklapp - för nog är det som så, att jag vill hålla kvar kontakten med mina goa bloggvänner. Det står tydligt för mig. Så om ni inget hör ifrån mig är orsaken tekniskt fel.

Sköt om er alla fina vänner och stor kram till er.

15 kommentarer:

Erika sa...

Krånglar det för dig nu igen. Undra vad det är som gör att du bara kan kommentera hos vissa. Ibland är teknikens under en riktig gåta. Hoppas någon kan hjälpa dig så du får rätsida på problemet.

Minns när jag hade föregående blogg på Blogspot, en dag ändrade jag layout och begagnade mig av en som Blogspot hade. Effekten av det blev att en del inte kunde kommentera inte kunde klicka varken här eller där på min blogg. Jag begrep inte varför det plötsligt blev så, tiden gick, felet kvarstod tills jag ändrade layout igen då fungerade allt perfekt som innan. Så lite som att ändra layouten kan göra att det blev fel den gången. Men å andra sidan kan man undra hur den layouten var utformad eftersom den ställde till det på det viset.

Idag är höstvädret lite halvdisigt och minimalt med sol, t.o.f går den och gömmer sig. Däremot gårdagen visade vädret sig verkligen från sin fina sida. Det blev utgång med kameran, sedan ett avkopplande besök på Caféet vi fått här. En helt suverän lördag i strålande solsken.

Kram kära Eleonora och har en riktigt bra dag.

Musikanta sa...

Blogger bråkar ibland - min kommentar till Olgakatt försvann bara varje gång jag la in den. Den tredje gången jag försökte kopierade jag den och skickade den per mejl.
Jag fick ju använda en annan webläsare när jag skulle kommentera på nya bloggen som jag startade - det blev ju så krångligt så att jag stängde den...
Hoppas det ordnar sig - du får väl fråga barnbarnet :-)!

Kan du inte heller svara på kommentarerna på din egen blogg?

Kramar och ha en fortsatt skön söndag önskar Ingrid.

Ingrid sa...

Hejsan!
Det är inte bara du som har bekymmer med Blogspot, det är flera som beklagar sig över att det inte går att kommentera och att inlägg försvinner och bilder inte går att ladda upp. Så det är inte alls säkert att det är din dator det är fel på.
Hoppas att det löser sig!
Ha en skön söndag!
Varm kram

Agneta sa...

God kväll, Eleonora!

Det låter som det är fel på bloggen och inte din dator. Kan du sända och ta emot mail samt besöka andra bloggar/hemsidor, ja då funkar ju din dator perfekt.
Vill du svara på någon kommentar så går det ju bra att sända ett mail.

Kanske dags att byta blogg i stället, enkelt och billigt :-)
Jag har många problem med vissa bloggar då mina kommentarer försvinner...!

Hoppas allt ordnar sig för dig för inte vill man vara utan datorn inte :-)
Alltid trevligt att besöka och läsa på blogggar/hemsidor.
Lycka till vännen!
Kram, Agneta

Solstrimmor sa...

Så trist! Hoppas det reder ut sig snart.

Ha det så bra under tiden!
Kram Eva-Mari

Hannele på Hisingen sa...

ja, dags att börja fundera på julklappar...

Suss sa...

Det är MYCKET frustrerande när de tekniska tingen bråkar med en. Jag förstår dig så väl. Hoppas det löser sig! Fortsätt att läsa så länge, alltid kan det roa dig lite. Ha det bra!

Helena sa...

Men köpte du inte nyss en ny dator?
Jobbigt när det inte fungerar som det ska sånt gör mig smått galen.

Kram finaste vännen!

Gunilla sa...

Förstår att du blir irriterad även om det funkade hos mig. :)

Bloggblad sa...

Besvärligt när både kroppen och datorn trasslar... Jag trodde att min värk i fingrarna var reumatisk, men läkaren sa att de bara är utslitna... Eller, bara sa hon inte... Men det är inget att göra åt det.

Som väl är gör det inte ont om jag inte lyfter eller försöker öppna korkar och sånt tufft.

Datorn har jag egen doktor till hemma, så den bekymrar jag mig aldrig om.

Helena sa...

Vi trivs jättebra med nya sovrummet.
I helgen ska gardiner upp där så då blir det ju ännu mysigare.
Pysselrummet ska inte målas men där ska läggas nytt golv och sättas nya lister.
Hoppas på att komma igång med det snart.
En dag på söder låter inte dumt alls.=)
Själv ska jag försöka vara lite nyttig även idag.
Ha en skön dag vännen!
Kram

Erika sa...

Hej Eleonora!

Då var vi snart i slutet på denna veckan också, som vanligt går det undan värre. Ute skiftar solen och molnen med varandra, blåsten som visat sig under några dagar håller sig envist fast.
Igår när jag var ute i omgångar särskilt nere vid sjön, blåste det så pass mycket och kallt, att jag knappt kunde hålla kameran still.

Vid vatten brukar det ofta blåsa ordentligt för när jag sedan gick därifrån lugnade det ner sig en aning, Nu sjunker graderna mer och mer för varje dag, träden står nakna och frusna och under ligger alla löv som i somras lyste gröna och fina.

I förra veckan var jag och provade ut glasögon och gjorde syntest. Ännu ett dyrt kapitel till allt det andra som följer med när man blir sjuk. Alla medicinkostnader och vårdavgifter, men nu är det frikort som gäller vid vårdbesök, åtminstone något att glädja sig åt. För nog är det kostsamt hela det projektet,när man blir sjuk.

Snart ska jag ut på en liten resa igen, alltid roligt att komma hemifrån och se lite annat. Bäst att greppa alla tillfällen som ges i livet.

Kram kära Eleonora och har det så bra.

Dubbelörn sa...

Har tidigare haft problem med somliga bloggar, men testat igen efter några timmar o då har det funkat. Nu var det länge sedan jag stötte på detta.

Hoppas det bara var tillfälligt. Vill ju hålla kontakten :).

Stor kram

Syssis små funderingar sa...

Så jobbigt när det inte fungerar, hoppas min nya anslutning visar sej snabbare än den gamla:)

Suss sa...

Visst är det frustrerande när tekniken inte gör som man vill? Jag förstår dig mycket väl! Kram