fredag 21 oktober 2011

TACK

alla ni som undrade hur det gick.

TOPPEN TOPPEN - min älskade Guldlock kom med en underbar rosenbukett och slängde sig i min famn med orden Jag äälskar dig farmor, jag har längtat sååå efter dig. Kan man bli annat än glad och lycklig.

På fredagen avåts Lasagne (en med kött och en med lax)  med sallad och glass till dessert. Då också tillsammans med dottern och dottersonen - övriga familjemedlemmar led av migrän och låg hemma i sängen.

På lördagen var Guldlock och jag i vårt centrum där det var litet festligheter ordnat. Alla barn fick en ballong och i leksaksaffären kunde vi under lång tid botanisera bland alla skojigheter. Och köpa lördagsgodis, vilket skedde under allvarliga och koncentrerade former. Pusskalas.

Mamma och pappa fick en ledig stund och gick på Operan och såg Carmen istället. Guldlock och jag fixade tillsammans ihop pannkakor med sylt och grädde och det blev smaskigt gott! Hela tiden med kramar och pusskalas i massor!

Så kom snälla faster och tog Guldlock och mig till lekparken där vi hade lattjo lajban över en timme. Sen bjöd faster på kondis och det var något extra gott med bakelser.

Till middag - då mamma och pappa kommit hem igen - hade jag snabbgravat SALMA-lax och till det blev det potatisgratäng med västerbottenost och avokadosallad. Ostbricka till dessert. Och gott rött vin.

På lördagen besökte vi alla Vasa-varvet. För vilken gång i ordningen kan jag inte komma ihåg. Det är alltid lika intressant och denna gången gick vi alla med i barnvisningen och oj vad mycket fint och skojigt vi fick lära oss. Vi passade även på att äta lunch på muséet. Där skildes sedan våra vägar för denna gången och jag åkte hem kommunalt medan resten av familjen hämtade storasyster (som besökt sin pappa) och fortsatte den 3 timmar långa färden hem till Dalarna.

Det var väldigt tomt och tyst att komma hem - men som tur kvittrade min lilla papegoja så glatt välkomnande till mig. Man får vara glad för det lilla. Men framför allt för den mysiga och trivsamma gemenskap vi hade under detta veckoslut.

7 kommentarer:

Ingrid sa...

Hejsan Eleonora!

Så underbart trevligt du verkar ha haft det.

Tänk så roligt att få se lilla Guldlock växa upp och följa hennes utveckling. Ni kommer säkert att fortsätta ha en kärleksfull relation.

Vasavarvet har vi också besökt flera gånger, men nu är de många år sedan och jag förstår att det utvecklats väldigt mycket.

Ha nu en lugn och skön helg!
Varm kram, Ingrid

Lisas torp sa...

Vilka härliga dagar du har haft! Du har fått rå om Guldlock riktigt, vad jag kan förstå! Antar att du lever på det rätt länge, även om det känns tomt när de åkt!
Oj, så mycket godsaker du räknar upp här...!

Önskar dej en härlig helg! Här ska arbetas med teatergruppen hela helgen. Jättekul!
Kramar
Lisa

Gunilla sa...

Så skönt för er att ha varandra!

Musikanta sa...

Det är väldigt trevligt att följa med barn på muséer, överallt där jag har varit med barnen och Mirren finns det särskilda aktiviteter för barn. Som du säger lär man sig en hel del också.

Jag förstår att den unga familjen och övriga inte behövde vara hungriga under helgen :-)! Så mycket god mat som du tydligen lagade.

Jag kommer upp till Stockholm vecka 45. Kanske vi kunde ses ev. på onsdagen några timmar vid lunch då? Det var ju ett tag sen vi träffades.
Jag önskar dig en lugn och skön helg!
Kramar från Ingrid

Agneta sa...

Hej, Eleonora!
Ojdå, så mycket god mat du gjort och så härligt att få rå om barnbarnet, förstår att det är en höjdpunkt. Härliga minnen som är njutbara en lång tid framöver.
Men..har du en pappegoja?
Låter trivsamt. Kanske den lär sig att tala några ord :-)
Ha det gott!
kram, Agneta

MårsArt sa...

Så mycket gott du bjudit på, blir ju riktigt sugen...
Visst är det härligt att träffa barn och barnbarn.
Jag var uppe i Stockholm och träffade min son & sambo förra helgen. Skönt att se att de har det bra.
Kram
Agneta

Suss sa...

Så otroligt trevligt och roligt det besöket blev. Tänk att få göra allt sånt där med barnbarnen, det längtar jag till, men min lilla pärla är bara 5 månader än så länge. Tids nog ska vi göra massor, jag har huvudet fullt av planer. Hoppas resten av helgen blir skön!