måndag 10 oktober 2011

PROMENADBAND

Två vintrar har jag nu lidit av ischias med efterföljande ryggskott. Sammantaget förra året var jag nog orörlig i cirka två månader.  I samband också med den halkiga och långa vintern den säsongen kom jag inte ut på de promenader som jag planerade.

I förebyggande syfte och för att stärka ryggen detta år, har jag nu köpt mig ett PROMENADBAND, där jag kan "ut och gå" närhelst jag vill - samtidigt som jag ser en film i TVn, som är placerad rakt framför.

När vädret och "gå"-kompisen vill ut i naturen hänger jag självklart med 
Bättre än så här kan det inte bli.


9 kommentarer:

Lisas torp sa...

Verkligen smart av dej! Det är ju viktigt att kunna röra sej även när det är halt och svårt att gå utomhus!
Lycka till med "promenaderna"!
Kram
Lisa

Ingrid sa...

Det låter verkligen intressant. Jag är ju också i behov av möjligheten att komma ut och promenera och hur det ska gå till i vinter när det blir halt vete katten?

Hade Åke varit lite piggare skulle vi åkt söderöver någon månad, men jag tror inte att han orkar med det.

Det kanske blir ett promenadband för mig också?

Kram Ingrid

MårsArt sa...

Ett sån´t promenadband har jag funderat på att köpa. Tycker bara att det är svårt att välja vilket. Skulle kanske vara bra för mitt onda knä.
På vintrarna är man ju rädd för att gå ut men jag måste ju till och från jobbet.
Du får utvärdera och komma med en rapport.
Kram
Agneta

Gunilla sa...

Så duktig du är! Lycka till och jag hoppas verkligen du slipper ryggproblem i vinter!

Agneta sa...

Hej, Eleonora!
Låter som en bra investering och hoppas att den kommer till användning ;-)
Ryggskott har jag sedan några dagar tillbaka och det är väl fullständigt vedervärdigt för hela kroppen mår dåligt.
Lycka till med motionerandet!
Kram, Agneta

Helena sa...

Du har verkligen rustat för vintern med både gåband och snygga boots.
Kanske vore nått för mig och vovvarna också när det blir halt.
Jag är rädd att jag aldrig skulle få upp Ella på ett sånt dock.

Kram min kära vän!

Erika sa...

Helt perfekt det du införskaffat. Bra att det finns andra sätt att tar till när utomhusvädret inte inbjuder till promenader på grund av både halka och kanske mycket snö, som gör att man stannar inomhus. Då är ditt promenadband ett mycket bra alternativ.

Suss sa...

Fungerar det verkligen? Jag skulle också vilja röra mig mer, men var skulle jag ställa ett sånt? Kan man fälla ihop det på något vis? Det är i alla fall en smart lösning måste jag säga. Kram

Eleonora sa...

Till er alla:
Promenadbandet har jag beställt genom Homeshop.se och en snäll man levererade det ända in i hallen. Finns i rött och svart. Går att fälla ihop och ev. lägga under sängen. Kostade 2495 + frakt. Hastigheten på bandet ställer man in på en datapanel, som sitter på styret.

Jag har testat och är nöjd. Än så länge går jag mest ute eftersom det har varit så vackert väder hos mig.