torsdag 22 april 2010

TORSDAG ÄR DET IDAG ....

..... och jag har varit hos tandläkaren.
Några hål fanns det inte, så det blev bara putsning och
borttagning av lite tandsten
- till priset 750 riksdaler!
Usch och fy där rök ett vårplagg för mig!!!


Eftersom jag var inne i stan´passade jag på
att besöka min väninna,
som var hemma från kontoret p g a sjukdom.
Det var hon som blev 60 år häromdagen
och jag kunde överräcka min present och
det fina, personliga kortet.
Hon blev verkligen jätteglad.
Vi tog en kopp kaffe tillsammans och skvallrade
gamla minnen och spännande saker
som kommer att hända längre fram i år.


I går, onsdag, var dom söta pojkarna (stamgubbarna)
och fixade avloppsrören i kök och badrum.
En dag tog det arbetet men dom kommer tillbaka
på tisdag i nästa vecka och då får jag information
om vad som ev. ska hända härnäst.
Nu är i alla fall alla attiraljer i kök o bad tillbaka till sina platser.
Jag rymde fältet och var hos dottern
där jag - till hennes glädje - strök blusar och skjortor.


Vädret idag är grått, kallt och småregnigt.
Man har lovat att det ska bli varmt och skönt till helgen
- om man nu ska tro på SMHI.

10 kommentarer:

Helena sa...

Härligt att du slapp vara hemma under det värsta stöket.
Ja usch och fy vad dyrt det är att gå till tandläkaren.
Här har vi haft en mulen dag men det har varit ganska varmt ändå.
Ha en mysig kväll vännen min!
Kram

Lisas torp sa...

Ja du, alltid trist med tandläkarbesök, men det kunde varit värre - enda trösten jag kan ge här.

Så trevligt att skvallra lite med väninnan. Sånt är alltid kul.

Skönt att du har koll på stambytet och att kanske det värsta är gjort nu.

Ha en härlig kväll!
Kram
Lisa

Ingrid sa...

Visst är det mycket pengar som man blir av med när man går till tandläkaren, men det måste ju göras.

Så skönt att du har börjat få ordning i kök och badrum igen.

Jag kan tro att det blev uppskattat av dottern att få lite strykhjälp.

Ha en riktigt skön helg!
Varma kramar Ingrid

Musikanta sa...

Du får väl vara glad att du inte hade några hål, då hade det varit fler plagg som hade rykt!

Hemma hos Mirren är det maken som stryker skjortor. Inte hos mig dock...

Så skönt att kök och badrum är i ordning - det är fullständigt hopplöst när det inte fungerar med dem!
Många kramar/M

Helena sa...

Jag undrar om jag klarar av att göra nått så exklusivt.....prestationsångest.=)
Åsa Jinders skivomslag är färdigt men inte skivan men till vintern är det tänkt att den ska släppas.
Ha en skön kväll vännen!
Kram

Anonym sa...

Här är det sen fredagskväll på väg mot lördag och du beifnner dig säkert hos dottern.
Hoppas du har det bra, det var länge sedan vi hördes av!
Tänkte komma tillbaka till bloggvärlden igen hoppas vi hörs, kram!

Gunilla sa...

Sörj inte pengarna som gick till tandläkaren - hela och friska tänder betyder mer för hälsan än nya kläder.

MårsArt sa...

Här har varit en riktigt skön dag efter en natt med -grader o lite snö.
Tandläkarbesök är inte kul precis, brukar kosta "skjortan" bara man öppnar munnen. Borde vara vanlig läkartaxa. Munnen hör ju till kroppen, eller...
Kram
Agneta

Helena sa...

Hoppas du har en härlig helg med en massa sol.
Kram vännen!

Elisabeth sa...

Nu kommer jag inte riktigt ihåg vad jag hade för tänk med min kommentar... kanske ville jag bara skriva hur glad jag är för dig, min vän! För det är jag...

Varm kram... alltid alltid!