lördag 17 april 2010

SENIORKLUBBEN ....

..... HADE TRÄFF I GÅR FREDAG ....

Vi träffades kl 14 och
startade träffen med sittande gymnastik
Därefter blev det en kortare
frågesport med finfina vinster
Nu hade vi fått något för
kroppen och knoppen
återstod alltså något för magen!
- det blev vin med tre olika
sorters tilltugg

Vinsterna bestod av:
½ flaska Henckel Trocken
1 kg Bom Jesus caffe
miniflaska Henckel T. och
Werther´s nya chokladkaka
Vi hade det mycket trivsamt
och med livlig konversation
så trevligt faktiskt, att flera undrade
"när blir nästa träff??"



8 kommentarer:

Lisas torp sa...

Oj, så fint och festligt det ser ut! Antar att det är du som ordnat det hela. Du verkar ha smak för det goda och festliga och jag antar att du är mäkta populär - klart de vill ha en ny träff snart.

Jag mejlar dej om en sak!
Kramar
Lisa

Lisas torp sa...

...jag hittar ingen mejladress på din sida! Jag har en hos mej - det vore bra om du kunde mejla mej, så ska jag berätta en sak!
Kram
Lisa

Amber sa...

Oj, vad ni njuter! Det helt rätt sätt att ta sig an livet! Klart att det är du som fixar! Vissa människor bara vet vad som måste göras och andra lär sig aldrig, så tycks det vara över allt.

Har du sett att de beskär de stora fina kastanjerna?! Alla feta knoppar försvinner. :-(

Gunilla sa...

Vilket underbart seniorliv ni lever!

Ingrid sa...

Så fint och gott det ser ut!
Du är duktig att ordna det trevligt för dina pensionärer.

Hoppas det går bra med renoveringen!

Kram Ingrid

Elisabeth sa...

Jag säger som Carolina sa: "ja, hon ska ja´rå träffa... det är ju som grädde på moset, tycker jag!" Så att få träffa dig igen... jag hoppas verkligen att du är hemma då, och att vi kan ses. Men jag förstår också om du har annat inplanerat då... när vi kommer ner till huvudstaden.

Sen... jag kan aldrig nog säga hur mycket jag beundrar ditt engagemang och din omtanke för "dina" seniorer! Att så förgylla vardagen för andra... ja, för mig är du en helt underbart godhjärtad människa, Eleonora!
Fast det visste jag ju förstås ändå...

Varm kram... alltid!

Bloggblad sa...

WOW! Här i stan har pensionärerna det betydligt tristare... gissar jag. Bara kaffe och kaka...

Erika sa...

Som alltid ser det så inbjudande ut när du ordnar för dina "seniorer". Vad skulle dom göra utan dig? Har sagt det förut och säger det igen, du är guld värd Eleonora.

Kram och vink!