måndag 26 april 2010

(Gulliga kolonihuset i Bromma)

Stambytet flyter på som det ska. Nu har jag ett par veckors frist innan man börjar med den avslutande fasen dvs veckor 22-23-24. Hur mycket och hur ofta dom kommer att vara hos mig vet jag inte ännu. Det får bli som det blir!


Lördag lunch var jag hos en väninna och under resan till henne kom jag på att jag glömt peta i mig alla morgonmedicinerna. Hemfärden fick därför göras något tidigare än jag tänkt mig, men vi fick i alla fall några trevliga timmar ihop. Väl hemma igen var jag både skakis i kroppen och yr i skallen. För säkerhets skull har jag alltid med mig en liten medicinburk i handväskan - men just igår tog jag bara nycklar och resekortet med mig. Klantigt!


Igår var jag med dottern till kolonin och räfsade litet gräs och löv. Solen lyste på oss men vinden var kall. Om vädret tillåter har vi siktat in oss på att jobba med trädgården nästa lördag. Hon behöver all hjälp hon kan få och jag ställer gärna upp med det jag orkar göra.


Nu blir det en tur in till stan´. Ska nämligen ta ut en av julklapparna - presentkort på manicure på stora Åhléns. Och det behövs verkligen efter allt "stamrenoverings-arbete". En liten rundtur på Varuhuset blir det nog efteråt.


18 kommentarer:

Lisas torp sa...

Vilken ljuvlig kolonistuga du visar!
Det låter skönt med lite trädgårdsarbete och säkert är det uppskattat med lite hjälp där.

Sicken otur med medicinerna! Hoppas att det inte blev allför stora konsekvenser.

Hoppas att du hade en härlig stund med manikyren - lite ompyssling mår man gott av.
Kramar
Lisa

Helena sa...

Vilken underbar kolonistuga.
Hoppas att du har haft en härlig dag på stan.
Kram vännen!

Ingrid sa...

Vilken söt kolonistuga!
Det måste vara trevligt att få vara där och hjälpa dottern.

Hoppas att det där stambytet snart är avklarat och att det inte blir för bökigt för dig.

Nu är du väl riktigt fin om händerna, vilken bra julklapp!

Kram Ingrid

Gunilla sa...

Jättefin koloni - både huset och tomten.

MårsArt sa...

En sån underbart, söt kolonistuga!
Den ser ut som ett litet sagohus.
Tur du tog dig hem efter oturen med medicinerna. Nu dubbelkollar du väl i väskan nästa gång...
Kram
Agneta

Anonym sa...

Vilken söt stuga... precis som man tänker sig en kolonistuga! Där får du säkert trevliga stunder i sommar.
Det är bra med julklappar som man bestämmer själv när man vill utnyttja. Manikyr skulle jag behöva också! En skön dag hoppas jag du fick!

Sköt om dig... kom ihåg medicinerna!!
Kram Eva-Mari

Elisabeth sa...

Vilken underbar stuga! Lite Astrid Lindgren-stuk på den, tycker jag. Hoppas du hade en trevlig dag igår på Åhléns... och kanske gjorde du några fynd så här i reatider! (Åtminstone är det rea här uppe..!)

Varm kram... och GLÖM INTE MEDICINERNA!!

Bloggblad sa...

Fantastiskt mysig stuga!

Här blev köksrenoveringen uppskjuten, hantverkarna ringde att de blir två veckor försenade, annars skulle det ha varit igång nästa vecka.

Men nu har alla "grejer" kommit, kakel, golv och vitvaror väntar i garaget.

STENLYCKA sa...

Vill bara titta in och säga hej och en kram. Har inte glömt av dig. För mig är det många som vill ha min uppmärksamhet nu som t.ex. pionen, dillen, rosorna och en och annan maskros, dessa tar faktisk all min fritid.
Ha det bra!
Med risk att du blir lite jordig så ger jag dig en stor kram Raina

måndag, april 26, 2010

Musikanta sa...

Jag håller med Elisabeth - det är lite Villa Villekula över den söta kolonistugan...

Jag har alltid en extra liten tygväska med mina migränpiller liggande i handväskan. Synd om dig att behöva avbryta en trevlig samvaro p.g.a. glömskan av medicinerna...
Kramar/M

Tankevågor sa...

Vilken underbar stuga på bilden! Vilken idyll! Vad roligt med sommarfina naglar. Kommer det bild på dem? :-)

Ha en alldeles jätteskön onsdag min vän!
Kram!

Helena sa...

Hoppas att du hade en härlig kväll tillsammans med sonen igår.
Alltid trevligt att få rå om dem lite själv en stund.=)
Kram min vän!

Stina sa...

Hoppas att du får en bra dag. Söt lite stuga det där.:-)
Kram Stina

Hanneles paradis på Hisingen sa...

mysig stuga, sköt om dej

Helena sa...

Kikar in för att önska dig en skön 1 maj.
Kram min vän!

http://mattsjansson.blogspot.com/ sa...

Vad fint du skriver Hur kan man se det du målar ?

Tankevågor sa...

Tittar in här och önskar dig en skön fortsättning på 1:a majhelgen!
Ha det gott! KRAM!
// Lisbeth

Elisabeth sa...

Hoppas du har det bra så här på lördagskvällen, min vän. Här sitter ungdomarna med popcornskålen och ser på film... och jag sitter i rumssoffan och kom precis på att det är väl final i Körslaget ikväll?!

Varm kram... alltid!