torsdag 15 april 2010

HOPPSAN ....

..... "v i stänger av vattnet mellan 8.30 - 15.oo" informerade lappen som satt på entrédörren. OK tänkte jag, jag tappar upp litet så det räcker under dagen och såg fel på klockan! - så när jag skulle skrida till verket, var vattnet redan avstängt! Fick knalla över till dotterns hus och bära med mig en hink vatten hem!

Alla lösa prylar i badrum och tvättstuga har jag burit ut och förvarar tillfälligt på bord och golv i matrummet. Där ser ut som om en bomb har slagit ner! Får väl passa på och rensa innan allt ska komma på plats igen.

Så har jag varit hos farbror doktorn och lämnat prodprov. En ny medicin gör att jag måste kolla blodet var 14:e dag så här i början av behandlingen.


Och så in till ICA och bunkra upp för Seniorklubbens möte i morgon. Det kommer att bli litet fördrink inför fredagsmyset - vin + tilltugg innan var och en går hem till sin egen middag. Något rörigt kommer det kanske att bli, eftersom "stamgubbarna" använder lokalen till sina luncher och jag har kanske aning om att dom inte har s a s städat efter sig. Det får bli som det blir.


Igår blev i alla fall balkongen städad. Lyfte alla trätrallar och dammsög ordentligt därunder samt såpaskurade trallarnas ovansida. Nu är jag sugen på en ny sittgrupp där ute. Två stolar och ett bord skulle räcka. Hoppas jag kan finna något som inte kostar skjortan.
Matrummet fullt med prylar

Kolla den lilla Klematisgrenen som letat sig
upp till mig på andra våningen!

På pallen ska det stå olika kryddor
och tomatplantor.
OBS. en till liten Klematisgren!
Symaskinsbordet är på plats -
det kommer att prydas med
Pelargoner så småningom

(PS. Min söta granne Amber har upplyst
mig om att den lilla grenen är
en Kaprifol)

7 kommentarer:

Helena sa...

Besvärligt att bli utan vatten.
Här blir vi det lite då och då nu när de byter alla gamla vattenledningar i området.
Vilken härlig balkong du har.=)
Jag inhandlade ett par pelargoner igår men de ska få boinne även i sommar.
Tycker om att ha pelargoner i köksfönstren sommartid.
Ha en skön kväll vännen!
Kram

Lisas torp sa...

Oj, jag känner såväl igen det där med sakerna ihopställda lite så gott det går! LIte svårt att hitta det man ska ha liksom...! Trist med vattnet som stängs av - tur att du har dottern så nära..!

Så skönt att ha en balkong och så duktig du är som gjort rent! Nu väntar den bara på alla växter som ska komma! Är det grannens klematis som letat sej upp till dej?:-)

Ja, du kan nog vara säker på att de inte har städat efter sej, det brukar inte vara deras starkaste sida..!:-)

Ha en trevlig kväll imorron!
Kram
Lisa

Ingird sa...

Ditt symaskinsbord är jättefint!

Hoppas att de kommer igång med den där renoveringen och att det kommer att gå smidigt.

Ha ett trevligt möte med dina pensionärer!

Kram Ingrid

Amber sa...

Men varför så bråttom att plocka ur badrummet? De börjar hos mig v 17. Och sedan kommer de till dig.

Den lilla grenen, som tittar upp till dig är en kaprifol. Klematis finns vid din port bara.

Från en som har koll! :-)

Erika sa...

Som jag gillar din symaskin. En dag ska jag också har en sådan, med glasskiva på. Det är så fint, och framförallt något man inte ser i varje hem.

Ingen risk jag förtar mig, kroppen säger ifrån långt innan dess. Det blir liksom i lagom portioner det hela. Alltid bra att börja i tid så blir allt klart i tid utan stress. :)

Förstår att det ser en aning rörigt ut hos dig med tanke på stambyte. Glad att jag aldrig råkat på det där jag bor under alla dessa år. Att behöva flytta ut under tiden sådant pågår är ett gissel i sig. Men man har naturligtvis inget val.

Hoppas din nya medicin fungera som den ska och att allt blir bra med den.

Här lyser solen och gjort ett tag nu, snön är sedan länge borta och vårfåglarna samla byggmaterial till sina bo. Varmt har det också varit en och annan dag, men däremot idag blåser det en aning, men ändå varmt verka det eftersom en yngre tjej gick ut med bara ben.

Har själv inte varit ute denna dag då jag vaknade med huvudvärk som ännu sitter där i hjärnan som ett universalklister. Men det hindrar inte mig från att dyka ner i ett och annat skåp/garderob, men i lagom dos.

Har nyss avslutat middagen, som bestod av falukorv i ugn med ost gratinerad ovanpå. Gräddsås och stekta lökringar. Det dög och var riktigt gott.

Förövrigt är jag glad och lycklig över allt i livet. Finns liksom inget som kan tynga ner mitt sinne numera. Äntligen blir mina drömmar uppfyllda, så saker och ting kan knappast bli bättre. :)

Kram kära Eleonora. Tack rara för alla dina kommentarer.

Tankevågor sa...

Åh är du granne med Amber!? :-) Det hade jag missat. Har förstått att ni känner varandra men inte att ni är grannar. Vad roligt!
Det kommer att bli jättefint på din balkong med en grannkaprifol som blommar också.

Gillar din den där bilden med all "röra" på bordet! Nivea och papiljotter ger mig "mammalängtan" det skulle kunna vara tagit från innehållet ur hennes badrum också.

KRAMAR från mig!

Helena sa...

Hoppas ni hade en trevlig träff igår.
Så gulligt av dig att fixa så mycket trevligt till dina grannar.
Ha en skön lördag min vän!
Kram