onsdag 20 januari 2010

OJ SÅ MÅNGA LÄKARBESÖK ....

........... det blev idag!
Först hos min reumatikerläkare - som inte var nöjd med sänkan. Den var för hög, så nu ska jag pröva en ny medicin som förhoppningsvis kommer att häva inflammationen i kroppen. Ofta - så här i början - måste jag nu gå på kontroller och lämna blodprover bla.

Doktorn skickade mig på lungröntgen på direkten och det gick fort och smidigt.

Och så har jag varit på mammografi idag också. Allt var OK och jätteglad blev jag så klart.
Det är bäst att ta gott hand om sig så länge man har sig!
PS Eftersom flera undrar hur jag kan få svar så snabbt - Jo ...
... om doktorn som kollar plåtarna, ser att något ser konstigt ut, får man direkt komma in på ultraljud, där man tydligen kan avläsa korrekt status. Kliniken heter Bröstcentrum och ligger på Drottninggatan (mitt emot Buttricks).

8 kommentarer:

Lisas torp sa...

Ja du, ingen vidare helhetssyn i vår svenska vård.
Skönt att du mår bra och att allt är OK!
Kram
Lisa

Erika sa...

Alltid är det något litet på den egna hälsan som inte är riktigt bra. Hoppas det ordnar till sig allteftersom du går på kontroller.

Vill minnas du en gång sa att du får svar direkt på mammografiundersökningen. Det får vi inte här, ofta tar det ca tio dagar så dimper brevet med svar ner i brevlådan. Det där brevet är enligt mig lite skräckrelaterat, för man vet aldrig, men hoppas och ber till högre makter att allt ska vara okey. Skönt att det för din del var bra.

Helt rätt man ska tar hand om sig så länge det bara går.

Kram kära Eleonora

Helena sa...

Ska du börja med Enbrel eller liknande?
Det är väl endast då det krävs lungröntgen och täta provtagningar.
Jag tar prover en gång i månaden.
Skönt att mammografin gick bra.
Jag ska dit i slutet på månaden.
Jag har inte fått nått mail av dig.....konstigt.
Hoppas att du kommer att må bättre nu med ny medicin så att sänkan går ner.
Min sänka ligger på runt 30 nu och det är ju helt ok.
Ha en skön dag vännen!
Kram

Tankevågor sa...

Festlig bild! Sådär känner man sig ju när man varit på mammografi. ;-)

Vad skönt att få en koll och att allt var bra! Men hur kommer det sig att du kan få besked direkt? När jag går på mammografi (Kungsholmen) så får jag vänta i två veckor då beskedet kommer med brev.

Ha en trevlig helg vännen!

KRAM!

Helena sa...

Tack för länkarna du mailade vännen.
Har inte haft ork att ta tag i den där instalationen ännu men det kommer.
Hoppas att du inte mådde allt för illa igår.
Ha en skön lördag min vän!
Kram

Helena sa...

Det är ingen länk med i mejlet utan en adress som jag måste gå in på.
När jag gör det så kommer det upp att jag inte kan se den pga av att jag inte har den uppdatering som krävs.
Men jag ska kolla med A om det går att fixa lite senare idag.
Kram!

Helena sa...

Du har fått en award av mig so du kan hämta på min blogg om du vill.
Det är förstås frivilligt.=)
Kram!

Amber sa...

Usch för läkarbesök! Samtidigt får man vara tacksam att möjligheten finns när man behöver.

Bra att det såg fin ut med mammografin - du får väl tälja till dem så de blir runda nu efteråt. :-)