tisdag 12 januari 2010

En ljuvlig almanack för 2010
har jag fått av min älskade
GULDLOCK
Hennes pappa har gjort olika bilder
på henne för varje månad
så att jag kan få njuta av den lilla
Här är omslagsbilden, där hon letar
efter blommor att plocka


Sedan september har jag haft 2 st
ORKIDÉER stående bakom en gardin
Dom har vattnats sparsamt
och så plötsligt ....
var där stora nya skott, så blommorna
blev på nytt ompysslade
litet extra
OCH NU
har jag fina orkidéer igen!



NATURENS LILLA UNDER




6 kommentarer:

Lisas torp sa...

Så roligt med en sån almanacka och vilken fin idé!

Vilken tur du har med dina orkidéer! De är ju SÅÅÅÅÅ otroligt vackra!

Kram
Lisa

Gunilla sa...

Grattis till både Guldlock och orkidéerna!

Ingrid sa...

Så roligt med en så personlig almanacka. Jag har brukat få en från Eva på Sicilien med bild av barnbarnen, men år uteblev den.

Grattis till att ha lyckats så bra med dina orkidéer!

Kram Ingrid

Helena sa...

Fint med en sån personlig almanacka.
Orkidéer är underbart lättskötta.
Jag har 6 stycken som blommar nu.=)
Din är jättevacker.
Ha en skön dag vännen!
Kram

Musikanta sa...

Jag ska gå in och kika på mina orkidéer som jag satt i ett fönster där jag mycket sällan kikar. Kanske en liten knopp har tittat fram där också!

Mirren har lovat att göra en almanack åt mig också med barnen. Jag har en från 2008 som jag fortfarande har på väggen. Det är verkligen en fin present!
Kramar!

Laila sa...

Blommorna är så tacksamma.
Det jag är mest förundrad över är hur länge en blomma kan komma med nya knoppar? Jag har en orkidée som har stått i blom nu 1½ år! Den ser bedrövlig ut med sina tentakler åt alla håll. Men jag har ju inte hjärta att skära ner den. :-)