söndag 3 januari 2010

Julgransbelysningen ville inte vara med
längre än till och med Julaftonen
Så snart Elaffären öppnade efter jul
var jag där och inhandlade en ny belysning
denna gången blev det en slinga med
många, många små lampor.
DET BLEV FINT I GRANEN!

REA - in för att kolla och minsann
jag hittade en snygg täckjacka

med hög varm krage - upp till öronen!


Dessutom blev det ett par mörkgrå
långbyxor och en tröja därtill.
Byxorna var för små, så dom måste bytas.



En ny raid ska göras på måndag.
Det gäller att passa på om man ska fynda!

Juldukar, tomtar och andra juldekorationer
har nu packats ner i kartongerna igen.
Adventslampor och granen ska få vara
kvar till efter Trettonhelgen.
Dom lyser ju upp så gott!

Snart är man inne i den vanliga lunken
igen med alla vardagsgöromål.
Det blir faktiskt ganska skönt,
för litet vill blir man av alla helgdagar.

GOD FORTSÄTTNING ALLA KÄRA VÄNNER

11 kommentarer:

Lisas torp sa...

Vilka fynd du har gjort!
Ja, det gäller att passa på och fynda nu, speciellt om det finns saker man behöver! Din jacka ser jättegosig och varm ut - kan behövas nu i kylan!

Filmen du frågar om har jag ännu inte sett, men det blir i em. Det blir Avatar - i 3D, ska bli spännande!
Ha en härlig vintersöndag!
Kram
Lisa

Bloggblad sa...

Himla snygg färg på jackan!

I morgon ska jag ta mig en tur i Större Staden och se om det finns nåt kvar... Fast egentligen behöver jag inte mer kläder... men man vet ju aldrig..

Ingrid sa...

God fortsättning kära Eleonora!

Vilka fina fynd du har gjort, det gäller minsann att passa på. Jag tror jag får ta en vända till Visby endera dan och se om jag hittar något jag också.

Kram Ingrid

Helena sa...

Vi har ett ljusnät i vår gran numer.....fungerar jättebra.=)
Vilken fin jacka....färgen är underbar.
Det är kul när man kan fynda lite.
Jag ska ut och shoppa ett par dagar denna vecka....kanske jag hittar nått jag också.
Här blir det inte vardag för än nästa vecka när A börjar jobba igen.
Håller med om att man blir virrig av alla dessa helger.
Ha en underbar dag vännen!
Kram

Elisabeth sa...

Kära vännen... tack för att du finns! Jag är så glad, och tacksam för det..
Vi kommer nog att ha kvar julemyset ett bra tag till, tror jag.

Varm kram..

Musikanta sa...

Visst är det roligt att göra fynd EFTER jul - jag brukar alltid handla mina kläder då. Skorna kommer lite senare - i februari...

Jag säger som Bloggblad, snygg färg på jackan! Jag har inte haft framme något julpynt i år, så jag har heller inget att packa in. Ingen gran heller som barrar eller måste tas isär.

Jag gör som du i alla fall - låter adventsstaken och stjärnorna i fönstret vara kvar några dagar till. Men till veckoslutet åker de ner...
Många kramar/M

Stina sa...

Roligt att hitta lite sker på rea. Fina kläder.:-) Kram

Inkan© sa...

Jag har avskaffat julgran sedan drygt tio år. Ibland har jag tagit in några kvistar av tall- bara för att det luktar gott.
Så jag har enbart städat undan några julänglar, bordsjulklockorna vi ringer in julen med och så adventsstjärnan.
Nu är det strax vardag igen och det säljs redan semlor i stan!

Tankevågor sa...

Vad skön den ser ut din nya jacka. Jättefint fynd måste jag säga. :-)

Här har min förkylning gjort att jag inte har haft någon lust att plocka och fixa. De tomtar som kom fram till jul har fått hoppa tillbaka i sina lådor men annars är granen och ljusstakar kvar över nästa helg. Då kanske orken kommit tillbaka.

Ha det så gott och en varm kram får du från mig i vinterkylan!

Helena sa...

Hej Hej
Hittade hit via Helenas (VildaElla) blogg. Eftersom jag nu suttit här och kikat på din blogg känns det oförskämt av mig om jag inte lämnat ett spår efter mig. Önskar dig en God Fortsättning!
Mvh Hella

Elisabeth sa...

Hoppas allt är bra med dig, min vän... och att du får ha det varmt och gosigt i värmen inomhus?
Ser att ni har det rätt kallt också... just nu så har vi 26 grader kallt här!

Varm kram..