torsdag 7 januari 2010


Dagarna rullar på och nu är vi redan en vecka in i det nya året. Det har varit många lediga dagar och själv blir jag alldeles vill och får fundera ordentligt vilken veckodag jag befinner mig i. Men från måndag den 11 januari rättar det väl till sig igen och vardagarna kommer att flyta på som vanligt.


Vi har inte särskilt kallt här i Storstaden. För det mesta -8 så där, så det är helt OK att kunna ta en promenad, men för mig blir den då inte så lång.


Ni verkar alla ha haft härliga jul- och nyårstider med tillfällen att kunna träffa vänner och släktingar. Och alla har då fått snö så det räcker och blir över!!


REA-tider är det ju nu också och kan man göra ett fynd blir man ju jätteglad. Affärerna här i Stockholm svämmer över av erbjudanden.


I januari ska jag ta hand om min kropp med den åriga gyn. och mammografi kontrollen. Sen får man själv försöka så gott det går att ta hand om hud och hår. I julklapp fick jag ett presentkort på en ansiktsbehandling på klinik och det ser jag verkligen fram emot. Tänk vad underbart att bara ligga och slappa på en bänk och bli ompysslad! Men jag tänker vänta med behandlingen till längre fram mot våren.


SKÖT OM ER I KYLAN ALLA RARA VÄNNER


7 kommentarer:

Gisan sa...

Ja men visst är det skönt att det snart är vardag igen. Helger i all ära. Men de skulle man inte njuta av om inte vardagarna kom och ställde allt till rätt igen ;-) Kramar...

Lisas torp sa...

Hej och tack för din hälsning!

Vilka underbara amaryllis du har - vilken blomning!!!

Ja, man blir lätt veckovill när det är så många röda dagar mitt i veckorna, men så är det ju oftast kring jul och nyår.

Så skönt det låter med ansiktsbehandling - vilken fin present!
Jag tycker det ska bli skönt med vanliga dagar igen - nu kan våren ta lite fart, tänker jag då...!

Här på min innergård är det -8 idag - men den visar alltid för lite, så det är säkert ca -13 eller så. Jag tycker ändå att det är rätt kallt för att vara i Sthlm! Brrrr, så jag fryser om näsan.
Precis nu kom solen och jag önskar dej härligt solig fredag!
Kram
Lisa

Lisas torp sa...

Hej igen!

Ja, det vore jättetrevligt med en liten butiksrunda och en fika på stan!

Just idag tror jag dessvärre en del av småbutikerna har stängt för juluppehåll fortfarande, men sen när veckorna börjar räta ut sej lite - absolut!
Vi kan väl mejla om det. (Min mejladress finns längst ner i högerspalten).
Norrgården ligger i gruvområdet i Falun och är en underbar butik, men mycket hantverk.
Jag var där i somras när jag besökte en väninna som bor i Falu-trakten!

Kram
Lisa

Helena sa...

Ser fram emot en hel massa vardagar nu.
Vilken underbar amaryllis du har.=)
Härligt att få unna sig en ansiktsbehandling ibland.
Här har vi haft drygt 20 minusgrader i flera dagar nu men det ska tydligen bli varmate nu i helgen.
Ha en skön helg vännen!
Kram

Elisabeth sa...

Ja, här är en till som har svårt att hålla reda på vilken veckodag man befinner sig i!
Ansiktsbehandling.. sådan där "tjejlyx" som ger energi och input för de flesta tjejer, tror jag... det var en fin gåva att få! Gläds med dig, min vän... det är dig så väl unnat!

Varm kram..

Bloggblad sa...

Ja, i dag började det vanliga livet - men som väl är blev det mjukstart den här veckan. Liksom du har jag ofta fått tänka efter vilken veckodag det är.

Jag har njutit av ledigheten, men ser fram emot att börja jobba och få vanliga dygnsrutiner igen.

Erika sa...

Den här månaderna rullar på lika fort som alla dom andra gjorde förra året. T.o.f har jag grepp om vilken dag det är, men ofta tittar jag till på almanackan för säkerhet skull.

Börja repa mig någorlunda från influensan, men hostan tar snart knäcken på mig. Torrhosta är något man verkligen kan hålla sig för skratt av.

Ansiktsbehandling är nog inte fel alls, ligga där och bli som ny. Det är dig väl unnat,så bara njut när du väl kommer dit.

Vacker bild på din "Amaryllis" förr hade jag alltid en sådan som inhandlades innan jul. Men det var på den tiden som gift och barnen var små, en tid som är förbi för länge sedan.


Tack för dina rara kommentarer och berömmet om mina bilder.

Kram kära Eleonora och en fin helg önskar jag dig.