söndag 4 oktober 2009

VILKEN KREATIV VECKA ....

......På Blocket har min älskade "Solis"
varit utlagd till försäljning under några veckor.
NU ÄR HON SÅLD!
Idag körde jag henne till nya ägaren,
som verkade bli lika stormförtjusta i henne som jag har varit!
Det kommer givetvis att bli tomt efter henne,
men plånboken kommer att må bättre.


Innan frosten biter tag i pelargonerna
har jag tagit in dem, klippt ner och ansat,
vattnat och burit ner i källaren för vinterförvaring.
En vattning till vid jultiden och så hoppas jag
dom vill glädja mig nästa vår och sommar igen.

Så har jag varit duktig och kört nytvättade
och fina barnkläder till en Second Hand-affär.
2 par fina stövlar och många bra märkeskläder
(3 stora kassar) fick följa med och allt mottogs
till försäljning.
Nästa vecka ska jag göra
slutklämmen på höststädningen.
ALLA MINA GOA BLOGGVÄNNER
ÖNSKAR EN SKÖN SÖNDAG

6 kommentarer:

Lisas torp sa...

Oj, det måste ha känts ända in i hjärteroten! Men an avlastning också säkert. Och du - man kan alltid HYRA en bil då och då!

GRATTIS - eller hur jag ska säja - kul att alla blev nöjda!

Så duktig du är med röjandet - jag ska också sätta igång här snart, när jag inte åker till torpet lika ofta! Har redan en stor soppåse med kläder som ska till myrorna - hinner bara inte dit - men det kommer! Visst är det skönt när man får rensa i sin ev. röra!?

Ha en skön söndag du också - här börjar molnen torna upp sej igen!
Kram
Lisa

Ingrid sa...

Så skönt att du fick din bil såld, även om du nog kommer att sakna den.

Du är duktig att röja du Eleonora. Visst är det skönt när man får göra sig av med sådant som man ändå inte använder.

Tack för din kommentar hos mig och ha en fortsatt fin söndag!
Kram Ingrid

Elisabeth sa...

Å känner jag dig rätt, så kommer du nog att sakna din lilla söta bil en hel del...?
Det ska bli roligt att se dina pelargoner nästa vår igen... jag har alltid beundrat dem.
Underbara vän. Tack för dina ord hos mig... tack för så mycket mer än jag har ord för här.

Varmaste kram..

Erika sa...

Kommer nog att ta sin lilla tid innan du vänjer dig vid att ingen "Solis" har. Att väga för och nackdelar är väl oftast det som blir vid vissa tillfällen i livet. Som du skrev någonstans om jag minns rätt, blir det mer över i plånboken.

Så mycket glädje du haft av dina pelargoner, nästa vår kommer dom säkert att blomma för dig igen.

Att rensa ut ur garderober då och då är bara bra, dels ger det mer utrymme dels kan det man tar bort och lämna in, bli till glädje för någon annan. Säkert är det många som slänger istället för att skänka det.

Borde själv också tar tag i resterande garderober, så allt blir gjort till slut. Allt tar sin lilla tid och motivation måste finnas att sätta i gång.


Då var det ny dag ny vecka återigen, solen skiner än så länge. Framåt eftermiddagen kvällen var det visst regndroppar som skulle falla igen. Hoppas inte hösten formligen regnar bort, trist vore det i så fall.


Har nu en riktigt bra måndag och hoppas solen skiner på din dag.

msA sa...

I know the feeling (minns MrFiesta) - men man vänjer sig fort :)

Grattis till försäljningen, och kram.

Elisabeth sa...

Tänkte bara säga, angående den blå koppen, att hade jag haft möjlighet, så hade du fått en hel servis!! Eller två!
Du är en fin vän, och inte bara för mig, gissar jag!

En godnattkram till dig... och sov så gott!