torsdag 8 oktober 2009


Hösten är verkligen här nu,
Klara och härliga morgnar
med frisk, litet kylig luft
Och jag bara rensar i lådor och skåp
och städar bort sommarens damm
Fräscht och fint blir det
Igår gjorde jag en tripp in till stan
bara för att få se något annat
och det kändes riktigt roligt
så det ska jag snart göra om
Många nya butiker lockade, men
jag kom bara hem med
rökt lax och prosciutto
Men atmosfären måste jag snart
känna av igen - den smakar mera!
I natt drömde jag att jag satt i bilen
och inte orkade vrida på ratten!!
Visst saknar jag Solis
- byxlinningen har redan blivit för stor
och mer lär det bli i "sinom" tid
I morgon blir det bio - FLICKAN -
tillsammans med dotterns svärmor
På lördag blir det middag hos
kär väninna
Vad mycket trevligt jag har att
se fram emot

10 kommentarer:

Erika sa...

Visst har du mycket trevligt att se fram emot. Nog har det blivit höstdagar av alla dagar som vaknar varje morgon. När dimmoln lättat skiner solen om än svagt. Kanske är den också trött efter sin sommar då den lyst på oss, den behöver säkert en välförtjänt paus den också. Det mesta går in i en slags vila när hösten knackar på dörren, vi människor gör också så, till viss del.

Du är riktigt energisk som rensar ut och står i. Just nu har jag inte din energi, den är lite lika med noll. Skulle också behöva fortsätta min utrensning ur garderoberna som är kvar.

Då var det redan Torsdag, samma fart tog denna veckan med sina dagar. Gäller att på eget sätt bromsa dess framfart, för att på så sätt få dagen att bli längre.


Kram kära Eleonora!

Lisas torp sa...

Ja, visst har man mycket trevligt att se fram emot om man bara tillåter sej att ha trevligt!
Jag har också bestämt mej för att ha trevligt när jag flyttar hem till stan! Så mycket roliga saker man kan göra!
Så duktig du är som rensar och grejar - här håller jag mest på i trädgården, det är mycket som ska fixas innan vintern här...!

Ha en jättehärlig dag!
Kram
Lisa

Helena sa...

Ja det är skönt att komma hemifrån ibland....se folk och kika i butiker.
Vilken härlig helg du har framför dig vännen.
Här ska vi städa undan det som är kvar ute i helgen.....sen går vi i ide vilket blir underbart skönt.
Det är härligt med trädgård men när man inte orkar med allt som man borde är det en lättnad när hösten kommer.
Ha en mysig kväll!
Kram vännen

Ingrid sa...

Det är alltid så trevligt att titta in här hos dig Eleonora, här är en en så positiv och trevlig atmosfär.

Tack för det!
Kram Ingrid

Tankevågor sa...

Att gå i affärer och strosa i stan kan vara hur mysigt som helst. Även om jag spar mitt shoppande till i december. Men man kan alltid få lite ny inspiration i alla fall.

Förstår att du saknar Solis men vad roligt att den nya ägaren verkade nöjd.

Såg att du varit med barnkläder till second hand. Mycket bra! Jag tycker det slängs alldeles för mycket!

Ha nu en helt underbart skön helg!
KRAM

Elisabeth sa...

Vill bara titta in och önska dig en riktigt fin och mysig helg, min kära vän.
Å nästa gång jag/vi kommer till Sthlm så kanske vi kan "göra stan" tillsammans?
Hoppas att bion är bra...

Varm kram..

Helena sa...

Tack för dina fina och alltid lika kloka ord vännen.
Ha en underbar helg!
Kram

Pimli sa...

Härligt inlägg! Det är ju precis så man ska leva sitt liv. Här och nu. Ta vara på guldkornen och lägga märke till det positiva snarare än det negativa.

Däremot är jag inte alldeles nöjd just nu - vi har slut på ved och det är kallt här inne. Sambon är på mc-träff över helgen, så vi blir utan ved några dagar till. Slarvigt av oss, men så kan det vara. Brrr.

Jag har hoppat på ett upprop mot rasism och främlingsfientlighet. Har skrivit ett inlägg om det och utmanat nätvänner. Häng på om du vill.

Kram

Pärlan sa...

Åhhh villken energi du har, tänk om man hade hälften av den.....
Ha det gott goa Eleonora
Kram

Agneta sa...

Hej!
Jag önskar dig välkommen till "Bästkusten" som vi här uppe i Göteborg säger om hela långa kusten inkl. Halmstad :-)
Hoppas du får solsken och härliga promenader vid stranden och att både kylan och blåsten försvinner i ett nafs:-)
Trevlig helg!
Kram, Agneta