lördag 24 oktober 2009

VECKAN BÖRJADE MED .....

..... att jag gick till tandläkaren - inga hål - Toppen, både för tänderna och min plånbok. Endast tandsten slipades bort, vilket i och för sig kostade 600 kronor.



Pysslade och gjorde fint med litet blommor - de söta rosorna från trädgården.
Begonian inköpt.



Litet enkelt kaffekalas mitt i veckan för några av seniordamerna.
Trevligt att kunna sitta ner i lugn och ro och babbla några timmar.
Sockerkaka med äpple och kanel bakades på morgonen.


En söt pytte-liten blomma hade damerna med sig.


På torsdagen fick jag influensasprutan och hade en kortare överläggning med min doktor ang. min reuma och alla fula blåmärken jag får ibland. Just nu har jag ganska ont i mina händer, men tursamt nog kan jag skriva på datan utan större bekymmer. Det är nog vädret som ställer till det .......
TREVLIG HELG
ÖNSKAR JAG
ALLA MINA
BLOGGVÄNNER!




8 kommentarer:

Lisas torp sa...

Vilket härligt leende och så fina tänder, hoppas att du ler ofta!!:)

Visst är det kul med lite kaffekalas då och då? Ni ser ut att ha haft jättetrevligt och så fin blomma du fick dessutom!
Önskar dej en härlig helg! Å du - glöm inte att ställa om tiden nu...!
Kram
Lisa

msA sa...

Gud så mysigt... hundra år sedan jag hade eller var på kaffekalas... har aldrig tid med nåt, känns det som.

Men SNART. Kanske..! ;)

... och du, härligt med såna tandläkarbesök... och så jämna, fina tänder som du har..!

Kram!

Elisabeth sa...

Jag tänkte på dig för dagen... för nu har man ju hört att det inte ska vara så bra att ta den här sprutan mot svininfluensa. T ex så har mammas hjärtläkare helt avrått henne från att ta just den här sprutan... däremot så har han sagt att hon ska ta den "vanliga" influensasprutan. Men det är kanske den du har tagit?

Sen min vän... för dagen så landade i vår brevlåda presenten från dig.. och Carolina blev så glad så den försvann direkt in på hennes rum. (Men nu har jag fått tillgång till den också...!)
Tack underbara du. Om du visste hur en sådan sak kan bära... dels över gåvan i sig, men kanske mest över att känna någons omtanke och värme. Tack Eleonora... från mitt hjärta, och "du har fått en prick i himlen" som min mormor brukade säga...

Varm stor kram..

Ingrid sa...

Hejsan Eleonora!
Så härligt att få gå från tandläkaren och ha sluppit så lindrigt undan. Att det svider i plånboken är ju en sak, men slipper man med lite tandstensborttagning får man vara glad.

Du verkar ha haft en fin vecka. Åke har fått kallelse till vaccinering, han har också reumatism så han tillhör riskgrupperna.

Ha en riktigt fin helg och varmt tack för din kommentar hos mig idag.
Kram Ingrid

Gisan sa...

Jag hoppas att det snarast blir bättre väder för oss alla men framförallt för att dina händer ska kännas bättre. Så fint det ser ut med kaffekalas med samma porslin som min mormor hade. Det är så vackert :-) Ha det gott du söta Eleonora!! Kramar...

Erika sa...

Vilken lycka det måste var att inga hål har. Det som alltid blir ett hål brukar var plånboken. För det är verkligen en inrättning som kan plocka till sig sista kronan.

Du är så gullig och rar mot dina "Seniordamer" tänk vad dom måste värdesätta att du finns och gör allt det för dem. Man behöver inte alltid slå på stort, även det enkla kan ge så mycket.

Den där beryktade influensasprutan har jag bestämt att inte ta. Det står jag fast vid också, många i min närhet säger detsamma. Så pass som denna influensa blivit uppblåst har väl knappt något annat blivit, inte ens fågelinfluensan om jag minns rätt blev så uppmärksammad.Det enda resultat som blir av denna skrämsel är att människor blir paniskt skräckslagna.

Skönt att du kan skriva på datorn utan besvär. Själv får jag kramp i högra handen efter bara några min med en penna, så jag välsignar tangentbordet. Vad det är som gör att jag får kramp i den handleden, är väl förslitning under alla år i ett visst yrke.

Kram kära Eleonora en bra dag önskar jag dig.

Znogge sa...

Så skönt att du kom så lindrigt undan hos tandläkaren. Ett nödvändigt ont som annars lätt kan bli dyrt!

Tack för titten hos mig och ha en fin dag!

Musikanta sa...

Så skönt för dig att du inte hade några hål! Senaste gången tog min snälla och gulliga tandläkare bort ännu en av mina bästa "tuggtänder" eftersom den var helt spräckt och det var inflammation i roten. Saknar den kolossalt även om det är skönt att svullnaden i tandköttet är borta...

Har inte fått någon information om influensasprutan ännu - tillhör väl inte riskgrupperna antar jag trots att jag har åldern inne. Ska absolut vaccinera mig när jag får chansen!
Många kramar/M