måndag 12 januari 2009

Nu har jag väl genomfört det arbete i hemmet som blivit försummat pga min bloggfrenesi. Jag har bestämt mig för att försöka lägga bloggandet så, att det inte tar alltför mycket tid. Jag tycker så mycket om att gå runt och hälsa på alla mina vänner, men sista tiden blev nästan litet "tvångsmässig" - och det vill jag ju inte för allt i världen att det ska bli. Roligt ska ´re va!! Så här börjar nya tag med begränsad sittning framför datan!

Först och främst - tack alla söta vänner för att ni hälsat på hos mig. Jag uppskattar vartenda ord jag fått från er.

Det börjar bli ljusare om dagarna och det är något lättare att komma ur sängen på morgonen - men fyy den för vad jag är trött. Förra veckan var jag ju på besök hos min reuma-läkare och ur de blodprover jag lämnat veckan innan besöket, kunde han utläsa att jag har en toppenhälsa. Man tackar och bugar och glad blev jag främst åt att sänkan (som bla visar inflammationshalten) var så låg som 8!! Den brukar ligga på 22-24 så där. Nu skyller jag tröttheten på väderleken och någon gång måste den (tröttheten alltså) väl gå över.

Nu ska jag börja vandra runt hos er och titta in en stund.
Ha det gott - vi ses snart igen

10 kommentarer:

Stina sa...

Hoppas att du blir piggare snart. Man blir ju knäpp på all trötthet.:-) Kram

Bloggblad sa...

Jag har märkt att du har varit borta - man får ta små pauser då och då.

Men- en bön: Kan du inte skippa kursiv stil? Det är så svårläst, tycker jag. Även om jag inte har problem med ögonen...

Anonym sa...

Man måste få lov att ägna tid åt annat än bloggandet, eller hur?
Visst är det roligt att blogga och läsa vad andra skriver, men det får inte lov att ta över ens liv!

Gör vad du ska och vill, så ses och hörs vi!

Christina sa...

Kikar in och "ser" till dig vännen.
Ha det gott
Kramkram

Helena sa...

Du har helt rätt bloggandet ska man göra för att det är kul.
Hoppas att du får känna dig piggare snart.
Vädret gör nog sitt till när det gäller trötthet.
Härligt att sänkan är så bra iallafall.
Kram vännen min!

Ingrid sa...

Det här är en tung tid på året. Att det blir lite ljusare hjälper inte stort ännu i alla fall.

Hoppas att du snart ska känna dig lite piggare. Vår vi några soliga dagar så att man kan vara ute och njuta så brukar det kännas bättre.

Kram och tack för ditt besök hos mig! /Ingrid

Inkan© sa...

Jag är mera periodare numera när det gäller bolggandet. Böcker fångar mig och så skriver jag för skrivbordslådan -så jag blir helt tom på ord ( känns det som)
Det är också märkligt.

Gisan sa...

Jag är glad att du är tillbaka. Men du gjorde helt rätt som pausade när det blev lite tvång över det. Kan känna igen känslan. När det blir så för mig tajag det lugnare med inlägg och kommentarer. Kramar...

Musikanta sa...

Jag läste någonstans att det beror på järnbrist att vi kvinnor är så trötta.

Själv kan jag känna mig just så där trött att jag inte orkar göra någonting alls mer än att lägga patiens på datorn...

Man kanske skulle försöka med några järnpiller...

Varm kram

Anonym sa...

Tröttheten kanske går övernär vi märker att våren kommit för att stanna. Då brukar i alla fall jag bli pigg igen. Har själv en trötthetsperiod, fast den går lite upp och ner. Skönt att du är frisk enligt läkaren!