fredag 9 januari 2009


Jag pausar fortfarande
och det känns faktiskt bra
Jag hinner med väldigt mycket annat
nu när jag inte är ute i rymden så ofta
och har sedan sist
Tagit bort alla julsaker och förpassat dem till källaren
Pysslat med alla blommor, planterat om och beskurit
alla julgrupper
Varit hos reuma läkaren i staden och
"alla värden var superbra", vilket
verkligen gladde mig. Ffg på 20 år hade jag en
sänka som var 10 - suveränt bra!!
Har rensat ut i en extra garderob och börjat
"finstäda" vissa skåp och låder
- litet i taget är vad jag orkar och
ingen press har jag över mig att hinna "i tid"
färdigt blir det i alla fall i sinom tid
Frostat av frysen - passade bra nu när julmaten
är uppäten och för att få plats åt nyinköp
Shoppat ny "under"-garderob och sorterat bort
gamla trosor, bh och sockor
Satt in alla papper från 2008 i pärmar och
samtidigt rensat bort alltför gamla papper
Gjort stor utrensning av veckotidningar
och div. gratis dito
Kollat in vad jag behöver förnya garderoben med
inför kommande säsong
Gjort en ny budget (haha)
Bestämt hur jag ska fira min födelsedag
TACK TACK alla snälla som har hälsat på mig. Blir helt överväldigad att så många hört av sig och det känns (faktiskt) lite bra att vara saknad.
Men varje dag går jag in och hälsar på hos er alla, men lämnar alltså ingen kommentar. Men jag vet hur ni har det och vad ni gör - så jag håller nog ögonen på er må ni tro!
Nu ska jag sätta mig i ett nystädat vardagsrum och börja på julklappsboken, nämligen "Mitt liv så här långt" av Jane Fonda. Lättläst och utan större ansträngning hoppas jag. Det är vad jag orkar med just nu.
Kramisar till er alla och kom ihåg - ni är alla under uppsikt!!
Jag är nog tillbaka på måndag, tror jag.

7 kommentarer:

Musikanta sa...

Jag blir alldeles matt när jag läser om hur mycket du har hunnit med under din bloggpaus. Jag har också tagit paus i bloggandet - men av lite andra skäl än du. Jag ska berätta om detta så småningom.

Varm kram och god fortsättning på det nya året!

Anonym sa...

Jag måste le när jag läser...du har alla under kontroll, även om du inte bloggar. Gulligt!
Jag tänker också vila lite från bloggande (gjorde knappt något annat under jul-nyår- och trettonhelgen!) man måste inte skriva inlägg varje dag.
Flitig har du varit, oj, vad du grejar och står i...

Kram så länge, så hörs vi!

Bilder från min kamera sa...

Så mycket du fått gjort, måste kännas skönt. Väldigt ofta känner jag för att ta en paus från datorn, då jag tycker den står mig upp i halsen. Ett liv finns också utanför datorns värld. Det riktiga livet som vi alla har ett.

Själv rensade jag ut en hel del i skafferiet bl.a. i går. Slängde hushållsmaskin som slutat fungera. Ganska så tung var den, och den fick inte slängas i soprummet utanför här, utan längre bort i grovsoprummet. Så jag gick emellan där några gånger. Blev ett par hyllor som blev tomma.

Ska också i morgon rensa i gaderoben gällande kläder jag ej använder längre. Vi har fått en secondhandbutik med gångavstånd där jag bor. Tänkte tvätta stryka och lämna in där. Kläderna är inte smutsiga, men vill ändå fräscha upp dem före inlämning. Helt perfekt att få en sådan affär på så kort avstånd.

Många gånger spara man och tro att det eller det kommer till användning, men till slut blir det att det slängs.


Önskar dig en avkopplande söndag.
Har det allra bäst!

Kramkram

Pia sa...

Hej Eleonora,

Vet du, jag skriver inte heller alltid kommentarer när jag hälsar på i bloggar. Har jag dåligt med tid så väljer jag att i alla fall läsa. Tycker om att ha lite koll på er ;o)

Härligt att fixa så mycket som du gjort. Då kan man slå sig ner och känna sig nöjd. Känns alltid bra att ha koll på läget :o)

Kram!

Ingrid sa...

Men oj vad du varit effektiv!! Hinner och orkar man så mycket om man inte bloggar?

Ha en fin vecka!
Kram till dig min vän! /Ingrid

Helena sa...

Härligt att höra att du har det bra.
Vad mycket du har hunnit med under din bloggpaus.
Saknar dig vännen och ser fram emot din återkomst i cybern!
Kram

Gisan sa...

Så härligt att läsa något hos dig igen. Vilken energi du beskriver här. Ordning och reda i början på det nya året :-) Kramar...