torsdag 20 november 2008


Nu har jag planterat 2 Amaryllis lökar
och hoppas att de ska bli lika
fina som förra årets
Så har jag inhandlat sonens "fina" present,
fixat julklappar till familjen att ta med samtidigt och
under dom senaste dagar har jag hjälpt dottern
med lite olika ärenden
och därför har jag inte haft tid att blogga
På lördag/söndag blir det stor fest
i Dalarna
när sonen fyller 50 år
så jag kommer att ligga lågt vad gäller
bloggeriet under några dagar
Vi ses när jag kommer tillbaka
fylld av gläje från son, sonhustru och bonusbarnbarn
samt min älskade Guldlock
Kram till alla mina vänner

8 kommentarer:

Ingrid sa...

Så roligt med nyplanterade amaryllisar. Jag har bara några gamla lökar och de hade den dåliga smaken att blomma i somras, så till jul lär det inte bli några blommor.

Och så trevligt med en 50-årsfest, vår dotter fyller 47 år i år, så snart är det dags för oss också.

Jag hoppas att du får en riktigt underbar helg kära Eleonora!

Kram Ingrid

Anonym sa...

Du får ta och hälsa grattis till din son från oss, dina bloggvänner! Amaryllis är vackra blommor. Ha en fin helg!

Isabelle sa...

Önskar dig en fin helg och ett trevligt 50-årskalas. Kram!

Bloggblad sa...

Hoppas du får jättetrevligt! Hälsa från bloggkompisarna!

Elisabeth sa...

Varma vän... jag hoppas verkligen att du får några underbara dagar däruppe!
Förstår ju att du längtar efter de dina, och att skämma bort din lilla guldlock!

Var rädd om dig... varm kram

Christina sa...

Förstår att du har mycket nu...
Jag mår inte så bra men försöker att vara glad och positiv för min omgivning skull.
Jag älskar snö och det har tagit udden av allt ont som jag har i kroppen.

Ha det gott, du kära Ellionora som alltid är så trogen
Kramkram

Inkan© sa...

fantastiska blommor du hade!
Jag har ett svagt minne från min barndom att det fanns ett program på radion som min mor alltid ville lyssna till.
Det hette "Opp amaryllis" om jag inte minns fel - och att då fick man inte störa. Tror det var ett morgon program.

Gisan sa...

Jag hoppas att du har haft en alldeles underbar helg! Kramar...