söndag 23 november 2008

SONEN FYLLER 50 ÅR

Lördag morgon startade vi bilresan
till Dalarna och redan kl 13
kunde vi inta ett underbart läcker
MÅLTID
sonen hade själv gravat lax (som bara smälte) och
gjort en läcker rosa rostbiff
Allt fantastiskt välsmakande -
- flera olika tillbehör -
sallader, ostar och mycket annat
förgyllde bordet
Och både vitt och rött vin samt öl
fanns i riklig mängd
Mitt på bordet
den vackra buketten från hustrun
50 röda rosor


Jag hade inhandlat en riktigt fin present
en vacker silverbägare,
som blev mycket uppskattad
Lilla Guldlock var i sitt esse och orkade vara
med ända till klockan 8. Då slocknade hon.
Hon var helt underbar och sprang glatt runt
bland alla vänner och var bara söt och snäll.
Hon blev så glad att se mig
och jag fick pussar och kramar i massor!
Jag räknade inte hur många som kom, men
jag tror det var 40-45 personer, så nog
blev min älskade son firad alltid!
Och många fina presenter överlämnades.

Här en av de många buketter som överräcktes
På söndagsförmiddagen bar det av
hemåt igen
och en som blev glad åt att jag åter var hemma
-det var min lilla papegoja.
En jättetrevlig fest med både vuxna och många barn
underbar mat och rikligt med vin
ALLA HADE SÅ TREVLIGT OCH
LÄT SIG VÄL SMAKA
OCH SONEN VAR BARA SÅ TACKSAM
OCH GLAD



13 kommentarer:

Pia sa...

Vilken härlig fest du har varit på! Jag var på 50-årskalas förra helgen. Det var också trevligt och trångt och god mat (hemgjorda kåldolmar, potatis, sås o lingon). Kanske inte vanligaste festmaten, men det var verkligen smaskigt!

Såg just på tv att det blir stormigt värre efter upplandskusten i natt. Och en hel del snö. Spännande :-)

Elisabeth sa...

Jag tänkte faktiskt på dig i helgen... och undrade hur du hade det! Nu ser jag ju att det har varit "kuligt", med god mat, vackra blommor, och guldlocksmys! Det är så livet ska njutas... med nära och kära, och bara få må gott!

Varm kram i måndagskylan...

Ingrid sa...

Så underbart att det blev en så trevlig 50-årsdag med god mat och många glada gäster. Att lilla Guldlock blev glad att se dig, det förstår jag mer än väl!

Här är det snö och blåst i dag, ett riktigt ruskväder.

Jag hoppas du har det lite trevligare!
Kram Ingrid

Christina sa...

Så jätteläckert bord och så vackra blommor.
Härligt att du fick så många pussar och kramar, bara så mysigt.

Ha en skön dag vännen
Kramkram

Gisan sa...

Det låter verkligen som du/ni har haft en underbar helg! Härligt att höra! Kramar...

Bilder från min kamera sa...

Vackra bord med mycket gott att äta. Låter som ett lyckat 50-årskalas. Visst blir man glad inombords när föremålet är tacksam och glad.
Länge sedan man fyllde 50.

Har varit utomhus på morgonen. Tog mig till köpcentret. Orken i kroppen tär verkligen då jag inte är piggelin alls. Kände bara för att komma utomhus och få lite frisk luft. Lite bättre är jag, men det är segt innan det avtar helt i höften.

Det snöade lite när jag var iväg, vinden har tilltagit och det var riktigt kallt men ändå så skönt med nytt syre i lungorna.

Kram kära Eleonora och ha det riktigt bra denna måndag!

Bloggblad sa...

Det var inte rätt stund att titta på de bilderna... magen skrek högre än förut... Ser vansinnigt gott ut.
Härligt med en fest så här års...

Helena sa...

Vad roligt att sonens födelsedag blev så lyckad.=)
Tråkigt att du glömde kortet du hade gjort men som du skrev så kan han ju få det när ni ses nästa gång.
Klart att lilla guldlock blev glad när värdens bästa farmor kom och hälsade på.=)
Antar att du är trött idag efter den långa resan och den lyckade festen.
Det är jobbigt att sitta i en bil så länge tycker jag.
Ha en skön kväll vännen!
Kram

Anonym sa...

Så roligt!
Jag glömmer ständigt din ålder (du är ju ålderslös, enligt mig) men när du har en son som är nästan jämngammal med mig, kommer jag ihåg...
I alla fall, vad trevligt ni verkar haft det!
Vilken fin klänning du köpt till lilla Guldlock, hon blev säkert som en liten prinsessa med den på sig!
Nu behöver du säkert ta igen dig efter helgen.
Tack för dina snälla kommentarer hos mig!
Jättemånga kramar!

Musikanta sa...

Duktig son du har som kan fixa så mycket till sitt eget kalas. Roligt att ha kort på matbordet innan alla gäster har börjat hugga in på det...

Min äldsta dotter fyllde 50 i september så vi måste väl vara ganska jämngamla eller hur? Hon hade bjudit hem 60 personer till sitt hus som är väl bara ca 150m2 eller så. Det var trångt men trevligt! Varm kram

Dubbelörn sa...

Vilket härligt kalas!! Tänk att du som är så ung, har en son som blir 50??!! ;)

Maten låter gudomligt god o med en massa trevliga människor så kan det väl inte bli bättre.

Misstänker att du behövde några dagar för att ta igen dig fr festen ;)

Stor kram

Anonym sa...

Oj, det ser verkligen festligt ut! Härligt att allt gick bra och smakade gott.

BiRDiE sa...

Oj vilket kalas!!!
Hoppas allt är väl med min Eleonora - jag är dålig på att läsa bloggar för stunden, men uppdaterar mig då och då i alla fall. Ska bättra mig :) Kraaaaaaaaam!