måndag 4 augusti 2008




VI HAR NU KOMMIT IN I EN UNDERBAR TID

15 kommentarer:

Helena sa...

Du har helt rätt....augusti är en härlig månad.=)
Ja det är inte kul när djuren inte mår bra men nu tycks det inte vara nått större fel på vovven vilket känns skönt.
Ha en skön dag min vän!
Kram

Musikanta sa...

Jag älskar kräftor men tyvärr är jag gift med en vegetarian så det har inte blivit många sedan 1976 då vi gifte oss. Jag tröstar mig med att de inte ska vara så bra i år, eller...

Dubbelörn sa...

Gissa om jag längtar efter dessa läckerheter!!!

Vi har förmånen att få fiska egna kräftor o det är ett nöje som vi ser framemot. Har fått indikationer att de är extrafina i år ;)

Kram

Christina sa...

Mmmm så gott med kräftor, härligt.
Ha det riktigt gott vännen
Kramkram

PS har börjat så smått att blogga igen.....

Amber sa...

Hmm, ja det är en fin tid, men synd att du gick fel bilder... Fanns det inga med surströmming, som det ju självklart ska vara! :-)

Är man norrlänning i hjärtat så är man.

Anonym sa...

Kräftor är ju så gott!
Jag har lyckan att ha en svägerska som är gift med en yrkesfiskare, så det brukar bli några kilo havskräftor i augusti. Hoppas i år också...

Elisabeth sa...

Jag mår inte så bra på skaldjur... så jag håller mig till surströmmingen!

Varm kram..

Eleonora sa...

Helene:
Jag gillar också augusti men nästan ändå mer september! Kram till vovven.
Musikanta:
Du får göra som jag. Köp några goda och smaska i dig alldeles själv!
Dubbelörnen:
Hur bra kan man ha det. Ät många!
Christina:
Hjärtligt välkommen hem igen! Jag trodde nog att du gillar kräftor också.
Amber:
Ja men när det gäller surströming - det får du no prata för själv. Inte precis för mig, sorry.
Marskatten:
Du har lika mycket tur som Dubbelörnen! Oj vad du ska äta. Lycka till!

Stina sa...

Kramis :-)

Stina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ingrid sa...

Men vad jag blev sugen på kräftor!!!!

♥ Fyra årstider sa...

Hej
Älskar kräftor och tycker att det är ok att det snart är höst. Såg att du var musiklärare, själv är jag grundskollärare, men har inte fått någon egen klass ännu.
Tack för titten
Kram Lotta

♥ Fyra årstider sa...

Oj, då läser igen musikälskare inte musiklärare, förlåt...Idag ska jag inte blogga, bara packa. Tack för ditt besök hos mig. Vi ses.
Kram Lotta

Stina sa...

Hej vännen!
Jo, Maja har slutat blogga. Kram

Eleonora sa...

Ingrid:
Ja kräftor är supergott! Men en del gillar surströmming bättre - dock inte jag.
Fyra prstider:
Har svarat på din egen blogg
Hemma på Landet:
Va synd att Maja slutat blogga. Hon kunde verkligen skriva så bra, synd bara att hennes slappa lärare inte var mer på hugget och uppmuntrade hennes kapacitet. Krama om henne från mig. (Nyckelringskulorna sitter fortfarande i min bokhyllenyckel)