lördag 9 augusti 2008

MITT SOVRUM

Så är det då klart


mitt sovrum






Lampskärmen är i samma tyg
som gardinerna.


Den var lite knepig att få ihop
men resultatet blev bra




Byrån - som har varit min mammas -
den älskar jag


På byrån -
bröllopsfoto av mina föräldrar
samt min samling av parfymer


På byrån står även en serie

"kristalluppsättning för dambyrå"

Jag har även ett litet "träd"
med fotografier av barn och barnbarn


Dopklänningen som jag, mina systrar,
våra barn och barnbarn har
blivit döpta i





Väggarna är faktiskt VITA
fast det syns dåligt.


Bord även på andra sidan om sängen
Nu saknas bara en
volangdyna i vitt till pinnstolen
och en liten sängmatta


Det gick smidigt och lätt
att genomföra dessa små
förändringar
och jag trivs såå bra i
mitt rara sovrum



15 kommentarer:

Ingrid sa...

Men så rart du har fått det i sovrummet. Lampskärmen blev verkligen fin och vilken fin kristalluppsättning, jag antar att den inte är alldeles ny? Och trädet!!

Ha en riktigt fin söndag!
Kram

Anonym sa...

Hej vännen!
Vilket underbart vackert sovrum du visar!
Så romantiskt och fint.
Jag begriper inte hur du har lyckats klä lampskärmen...

Jag ser en parfym på byrån som även jag har...J'adore...den är en av mina favoriter!
Kramar från yvonne

Eleonora sa...

Ingrid:
Kristallsakerna är efter min mamma och jag tror de är från sekelskiftet - 1900 alltså!
Marskatten:
Lampskärmen är egentligen enkel att göra, men jag har ju så klena händer, så det var lite pilligt. Man fäster tyget på en bit självhäftande astralit, veckar och trycker ut hål. Panduro har både beskrivning och material. Min favoritparfym heter L´eau d´Issey Miyake.

Amber sa...

Snyggt! Vad duktig du är som pysslar och arbetar trots att du har det svårt med händerna. Men, som jag sagt förut - du är tuff! Sådana kvinnor reder sig alltid!

Kram!
Amber

Eleonora sa...

Amber:
Tack vännen för din rara uppmuntran! Man gör så gott man kan och jag har aldrig någonsin levt genom någon annan person utan satt en tro till mig själv att klara av vad som händer i mitt liv.
Grunden ligger väl i en trygg och varm barndom.

Helena sa...

Vilket ljuvligt sovrum du har ....jättefint.=)
Jag undrar när vi ska komma igång med vår sovrumsrenovering.
Vi väntar på lite tapetprover som jag hoppas kommer denna vecka.
Ha en mysig kväll min rara vän!
Kram

Musikanta sa...

Det blev verkligen underbart fint, ditt sovrum. Vilket vackert lapptäcke du har till överkast!

Jag är väldigt förtjust i lapptäcken och tänkte eventuellt gå någon kurs i höst - både för att få lite inspiration och träffa trevliga människor.

En sådan byrå som din har vi ute på landet - men i mahogny tror jag - ett arv från min mamma den också.

Eleonora sa...

Helena:
Men du är ju på god väg i och med att du börjat med tapeterna! Har man bara bestämt sig för en tapet (vilket är ruskigt svårt då det finns så mycket att välja på) så brukar det pinna på rätt snabbt.
Lycka till i alla fall med hela projektet!
Musikanta:
Har svarat direkt till dig!

Stina sa...

Så fint du gjort. Jättemysigt sovrum. Kramis

Christina sa...

Så vackert sovrum du har och så fina saker du bjuder på.
Förstår att du är glad för dem.
Ha det gott vännen
Kram

junhe sa...

små förändringar gör så mycket!!! jättefint har du fått i sovrummet, vilsamt, hemtrevligt lantligt =) självklart kan vi ses när du besöker mina hemtrakter =)) hör av dig bara. ha en bra kväll/ kram junhe

Bloggblad sa...

I det rummet gissar jag att du både får avkoppling och god sömn. Hur fint som helst.

Sån där kristalluppsättning har jag haft - eller har - minns inte vilket eftersom jag ärvt så himla mycket grejer och åker till auktionskammaren och Återvinningen varje sommar... Dom skulle bara ha vetat mina gamla släktingar som samlade på sig prylar...

Elisabeth sa...

Ett varmt och ombonat sovrum... med en alldeles underbart vacker byrå! Å parfymerna... CK är ett favoritmärke!

Sov så gott...varm kram

Eleonora sa...

Hemma på landet:
Blev såå glad höra ifrån dig. Hoppas du mår "bättre och bättre dag för dag" (trevlig låt) och snart är i full vigör igen! Kram
Christina:
Va roligt att du är i min blogg igen! Hoppas allt är bra med dig och med Morris! Kram
Junhe:
Jo du det lilla gör massor!! Hör av mig när det är dags, kram.
Bloggblad:
Snälla nån´du har väl inte slängt för mycket? Det gäller att luska ut vad som är värt att spara. MEN när man såg TVs Sommartorpet blev i varje fall jag fundersam många gånger då Isabelle Halling sparade på rostigt skrot och gjorde konstiga ej behövda saker. Det är nog rätt som du gör. Kram
Elisabeth:
Min favvo är Issey Miyake. Mild och diskret. Jag tycker inte längre om starka och påträngande dofter. Man ändrar smak efter tiden. Kram

Bilder från min kamera sa...

Nu är jag hemma igen. Såg att du saknat mig och det värmer verkligen.
I dag regnat det ihållande på mina fönster, och någon sol finns inte att skymta.

Så fint du fått det i ditt sovrum. Att trivas i sitt sovrum är väldigt viktigt, eftersom vi där tillbringa vår tid rätt så mycket. Därför måste det se inbjudande ut vi sängdags.

Ditt sovrum ser så mysigt och fint ut så det har du verkligen fått fint.

Kramkram och hoppas allt är bra med dig!