onsdag 6 augusti 2008

SY - SPRÄTTA - SY

Igår började jag sy nya gardiner till mitt sovrum

När allt hängde på plats och jag skulle beskåda VERKET

upptäckte jag att generalfel no 1 hade skett




Den ena gardinen hängde upp och ner !!




Jag blev både arg, ledsen och besviken




så som jag jobbat med mina stela fingrar

och så hade jag inte klarat av att sy fast

Kirsch-bandet på rätt sida.




Det blev att sprätta framför TVn i går kväll

Idag blev bakläxan justerad och


nu hänger dom riktigt och rätt på plats




Tyget fick jag av min dotter (hennes gamla gardiner)

foder blev gula underlakan jag hade liggande

så kostnaden blev 37:- för en trådrulle.




Passar min kassa just nu efter


alla semesterresor




Så här blev resultatet





Snart ska jag visa hela sovrummet -


bara alla planerade förändringar tagit form




KRAM TILL ALLA VÄNNER






8 kommentarer:

Helena sa...

Jag kommer inte alls överens med symaskiner.
Snyggt blev det i allafall.....de passar ju utmärkt till överkastet.
Ha en skön kväll vännen
Kram

Bloggblad sa...

Kul att få se! Riktigt fräscht blev det.

Inkan© sa...

Vackert sovrum - det ser svalt och skönt ut!

Sweet dreams!

Anonym sa...

Så förargligt....vet du vad jag hade gjort? Knycklat ihop och slängt...
Är det något som retar mig så är det när jag klipper/tänker/syr/gör fel i samband med att sitta vid symaskinen.
Vet inte varför det är så...

Väldigt snyggt blev det till slut i ditt sovrum! Ingen hade nog märkt om den ena hade hängt uppochner?

Kramar vännen!

Gårdsromantik sa...

Så snyggt!

Känner igen mig - så blir det nästan alltid för mig - beror på att jag är för ivrig för att tänka till.

Kram Maud

Eleonora sa...

Tack snälla ni för uppmuntrande kommentarer. NU när jobbet är klart, är jag glad att jag sprättade och justerade felet. Hade nog grämt mig annars.

Gisan sa...

Alla bilder du visar upp av ditt hem visar ett mycket hemtrevligt ställe. Kramar...

Eleonora sa...

Gisan:
Tack rara du, det var snällt sagt.