måndag 4 februari 2008

MÅNDAG





Igår låg snön vit och fin på gård och gata.

Idag är det barmark precis som före snöfallet.


Först på dagens schema stod min konsthistoriekurs
- denna härliga kurs som inte kräver något annat av mig
än att jag tittar och lyssnar.
Idag något dramatisk emellertid - då en av deltagarna blev
medvetslös helt plötsligt, men återhämtade sig relativt snabbt.

Det blev givetvis ambulans direkt till Södersjukhuset -
hoppas innerligt att det inte var något allvarligare med henne.

Så har jag haft kaffefrämmande av en granne, som är en mycket intressant
person och som har levt ett varierande och mångsidigt liv i Sverige
och utomlands. Vi hade inte en tyst minut under de 4 timmar hon var
hos mig.

Middagen blev enkel med rostbiff och pot.sallad med grönsallad och tomat.
Lättlagat alltså.

Nu ska jag skriva ett kondoleansbrev till en väninna som just mist sin make.
Ingen lätt sak - det gäller verkligen att se till att rätt ord kommer ut på
papperet.


9 kommentarer:

Gisan sa...

Du är en så fin medmänniska och stöttar så många. Tack för alla fina ord och tankar hos mig!!! Kramar...

Hannele på Hisingen sa...

finns väl inga rätta ord, huvudsaken att man finns

Elisabeth sa...

Ville bara lämna en liten godnattkram.. hoppas du sover gott, min vän!

Helena sa...

Ser att du hade fullt upp igår.
Ja vädret kan man bli tokig på...åtminstonde blir mina leder det.
Ha en mysig tisdag vännen!
Kram

Eleonor (Elle) sa...

Hej !
fick nästan se mitt namn hos Hannele.. jag stavar egentligen Eleonore .. men det blir eleonor .. så läser jag att Du tycker bäst om semla o kffe , det gör jag också .. slår upp Din blogg och får se liljekonvalj ... det är en av mina favoritblommor ,,hade det i min brudbukett tillsammans med de blåaste violer ... ha Det gott min vän . En ´kram till Dej i vinter rusket!! Elle

Christina sa...

Tack min vän för att du orkar bry dig om så många....
Skänker dig en tanke, alltid.
Ha det nu riktigt gott och var rädd om dig.
Kram min vän

Musikanta sa...

Svårt att skriva kondoleansbrev, men samtidigt vet man ju att det är välkommet. Skönt för den som sörjer att någon tänker på henne eller honom. Vi har många samma intressen gemensamt,märker jag när jag läser din profil. Det ska bli roligt att följa din blogg, jag känner mig hemma i den. Jag önskar att jag kunnat följa med på jazzkonserten!

White Season sa...

Hallå där! Tack för dina gulliga ord på min sida. Det gör mig så glad att det kan inspirera :-) Här var det också trevligt att titta in. Ha det bra, Kram Malin

bollebygdsbo sa...

Jag vet att du som alltid hittar ord att skriva fann dessa även till det svåra brev du skulle skriva.

Kram från Bollebygdsbo