måndag 11 februari 2008

Mitt besök i Dalarna

Nu har jag varit i Dalarna och hälsat på min son och hans familj. Största anledningen till mitt besök var att få träffa "farmors älskade lilla guldlock". .. och det var helt underbart!







Passade på att göra ett besök i butiken Gruvgatan 13. Där fanns hur mycket fint och trevligt som helst. Mina foton har dessvärre blivit alltför mörka.



I butiken hade jag stämt träff med Stina - Hemma på Landet , en jättesöt och trevlig tjej. Lilla dottern Maja var med och tänk hon hade gjort en fin nyckelring åt mig till present.! Det var verkligen trevligt att träffa båda två - så mjuka och fina flickor!








Denna nyckelring hade söta Maja gjort till mig.


















Från Falun köpte jag med mig (från olika affärer) en Aroma-kudde att hänga på en byråknopp i mitt sovrum.
- väggkrok för min morgonrock
- en liten söt vas för småblommor
Nedan bilder från Gruvgatan 13.




























Ikoner fann jag i butiken Blå Stolen.


.
Några fina och inspirerande dagar har jag haft.
Önskar alla mina bloggvänner en fin vecka

9 kommentarer:

Christina sa...

Härligt att du har haft det bra på resan och den lilla guldlocken är ju bara så härlig.
Så såg min yngsta dotter också ut, alldeles full av korkskruvar.
Gruvgatan, blir avis, de har så mycket fint där....
Du skall vara välkommen hem och du har varit saknad skall du veta.
Ha det gott goa vännen min
Kramkram

Stina sa...

Hej min vän!

Ja, det var så kul att få träffa söta Eleonora.
Bra att du kom välbehållen hem.
Stor kram Stina

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hej
Vad fina fynd du har gjort här uppe i Dalarna, du skrev att du va till Blå stolen, ligger den butiken i Falun också?
Ha en trevlig vecka
Kram Liselotte

bollebygdsbo sa...

Härliga lockar. *ler*

Verkligt fin nyckelring du fick.
Ikonerna är vackra tycker jag. Några av dem har vi och säljer i vår församling.

Tack också för raderna hos mig.
Jag är helt säker på att vi är många som böjer ryggen och plockar upp skräp - annars skulle det se mycket värre ut i vår natur.

junhe sa...

tack detsamma =) önskar dig en bra vecka och en trevlig stund med konsthistoria! ha dt gott/ kram junhe

Bloggblad sa...

Ljuvlig guldlock du har där...

Jag gillar att titta på vackra saker i såna butiker, men jag är glad när jag lyckas låta bli att köpa nåt. Har ju fullt sjå att rensa ut prylar i stället.

Christina sa...

Smyger in och önskar god morgon till en fin vän
Kram

Bilder från min kamera sa...

Dom små barnbarnen är guld värda att få besöka. Har mina egna på mycket långt avstånd. Desto roligare när man kan ses.

Många fina saker du fick med dig hem. Affären verka också innehålla allt mellan himmel och jord. Bara en späckad plånbok som gäller vid dessa besök. *S*

Har det allra bäst!

Elisabeth sa...

En stor och mycket varm grattiskram i efterskott vill jag ge dig!!
Förlåt kära vän... att jag alldeles missade din födelsedag! Jag var/är lite off nu för tiden...!

Men jag ser att du hade det trevligt hos din familj i Dalarna... och jag förstår att den lille guldlocken förgyllde dina dagar!

XXX och 000 .... med många grattis!