onsdag 12 december 2007

Onsdag


Nu ska jag ta mig in till stan´för att bla göra mammografi, och sedan träffa min "franska" väninna på NK och bjuda henne på en räkmacka. Vi brukar turas om att bjuda och nu är det min tur. Hon ska leta efter en kappa och jag går med som sällskap. Vi har känt varandra sedan vi var 17 år och seglade tillsammans med pojkvänner i Stockholms skärgård. Numera bor hon med sin man i Provence men kommer hem på besök varje sommar och jul. Då är det ett måste att vi träffas.


I kväll blir det julfest för styrelsen i bostadsrättsföreningen, så "denna dagen ett liv" som farbror Melker sa.

9 kommentarer:

Christina sa...

Hoppas att ni får en trevlig dag vännen
Kram

Elisabeth sa...

Sådan vänskap ska man vara rädd om... oftast brukar man ju tappa kontakten efter några år! Hoppas ni får en trevlig dag...!

Varm kram..

Gisan sa...

Jag hoppas att det har varit en så fin onsdag för dig som det låter när du beskriver det. Kramar...

Christina sa...

Jag tycker att du gör alldeles rätt i att roa dig så mycket som möjligt, städa kan man göra en annan gång:)
Ha det riktigt gott goa vännen

Eleonora sa...

Nu kära vänner har jag kommit hem kl 23.15 och middagen var superb.
1) sellerisopa med kuber av ädelost
2) krav-oxfilé med hasselbackspotatis, sallad och Bearnaissås
3) 3 st ostar jag aldrig smakat tidigare och än mindre vet namnet på + kex
4) chokladkladdkaka med visp
5) kaffe med tryffelchoklad och Anthon Bergs Plum in Madeira.

Mätt och belåten - hoppas jag kan sova på detta!!

Eleonora sa...

Ja förståss vitt vin och rött!!

Christina sa...

Önskar dig en fridfull Lucia vännen
Kram

Helena sa...

Kikar in för att önska dig en mysig lucia dag vännen.
Kram vännen!

Elisabeth sa...

Såg du Luciamorgon på Tv? Vackert och stämningsfullt var det... och med lussebullar och pepparkakor satt jag och Carolina och njöt av lucia tillsammans i den tidiga timmen!

Hoppas din dag har varit fylld med ljus, och i tanken skickar jag nu en varm luciakram till dig, min vackra vän!

XXX och 000...alltid!