lördag 1 december 2007

DET ÄR ADVENT


Min lilla and har blivit pyntad med ny sidenrosett till 1:a Advent


I köksfönstret lyser adventstaken och på köksbordet står vita hyacinter.

Hyacint och höstglöd

TV-bänken har fått en julstjärna och en liten en (foto-"kapad" topp)
Idag ska jag gå och lägga 5 paket i en jättestor julsäck som vi har i Centrum. Det är leksaker som ska gå till barn i Rumänien. Man får hoppas att paketen kommer fram.
Alla mina bloggvänner önskas en fin och fridfull FÖRSTA ADVENT




10 kommentarer:

Elisabeth sa...

Vilka vackra och stämningsfulla bilder! Den lilla ankan är väl alldeles för underbar!

Hyacinter... det är jul! Vackra vita hyacinter överallt... men inte hos mig! SE och Jonas är båda allergiska, så dessa vackra blommor brukar få njutas hos vänner eller i affären!

Likadant med julstjärnor... och då är det speciellt Jonas som reagerar!
En liten pytta-julstjärna i miniformat brukar gå bra,men det skulle ju vara roligt med stora, röda vackra stjärnor i fönstret!

Vill också önska dig en trevlig första advent... och tack snälla för de fridfulla bilderna! Tack också för mycket mycket mer... ord som bär t ex. Bär mycket nu...

Varm kram...alltid

Birdie sa...

Tack detsamma!
Du har det verkligen advetsmysigt hemma - njut. Kram.

Christina sa...

Så fint du har gjort det!
Höstglöd är en fin blomma tycker jag, tålig också.

Villken bra gest att lägga julklappar till barn som behöver det.
Skulle funnits sådant i varje stad.

Ha nu en riktigt skön första advent min vän
Kram

Jennyshemochharmoni sa...

Vad mysigt du har julpysslat! Jag bara älskar blommorna som finns till jul. Det är någon viss stämning med dem! Ha en toppenbra advent! KRAM

Dubbelörn sa...

Jag älskar vita hyacinter o amaryllis, men bara den vita o riktigt mörkröda sorten. Är superallergisk mot julstjärnor o tror du inte en av gästerna hade med sig en sådan till mig idag *skrattar*. Nu fick min närmasta granne en blomma med sig hem istället ;).

Hör av mig om jag närmar mig huvudstaden *ler*. Träffar gärna dig!

kramar

Elisabeth sa...

Bara en liten godnatthälsning... hoppas din dag varit fylld av vackert ljus och mycket värme!

Sov så gott... vilket jag ju hoppas att du redan gör!

Varm kram...

Eleonora sa...

Elisabeth:
Tack för att du tog dig tid att titta in. Välkommen snart igen.
Christina:
Julsäcken i Centrum var jättestor och jag var först med att lägga i mina julklappar i den. Hoppas som sagt att dom kommer till rätta. Det var till Barnen i Riga.
Jenny:
Tack för din rara kommentar. Kram
Dubbelörnen:
Kul om du hör av dig för gemensam shopping!
Elisabeth:
Ja, jag sov så sött. Kram

bollebygdsbo sa...

Tack för dina ord hos mig idag.

Hoppas att du också hade en bra adventssöndag.

Inkan© sa...

En eller två hyacinter skulle nog platsa hos mig också... fast jag inte julpyntar speciellt. Har en gammal adventstjärna ( minne från barndomshemmet) samt el-ljustakar
Det får räcka.
Så nu ska jag besöka min blomsteraffär och inköpa juldoft.

Eleonora sa...

Bollebygdsbo:
Min adventsöndag var fin. Lugn och skön med läsning, TV och promenad.
Inkan:
Alla har vi ju olika traditioner och alla är rätt för den det gäller. Men om man inte är allergisk mot blommor, så tycker jag att dom är nog så viktiga!