fredag 21 december 2007

EN RIKTIGT GOD JUL TILL ER ALLA

















Det är städat - handlat - julgran på plats - silver putsat - tvätten tvättad (men ej struken) renbäddat i sängen - lussebullar bakade - nya hyacinter i krukorna - pyntat med tomtar och änglar - allt är klart att ta emot JULEN. I morgon blir det en kort tripp till stan ´för att byta några saker, som jag av misstag tagit fel storlek av. Sen blir det dags för extra pyssel med hår och kropp, för jag vill vara fin på söndag - då kommer sonen med familj för att fira julen här hos mig.

















Gästrummet har fått en mindre ansiktslyftning och kommer att passa min lilla familj alldeles utmärkt. Till förvåren ska där göras om "på riktigt". På Julaftonen går vi till dotterns familj och firar jul. Där finns då även hennes svärmor, svägerska och svåger, så vi blir väl så där 11 personer totalt - jättetrevligt med så många nära och kära.

















Julklappar är numera rätt svårt att inhandla tycker jag. Dottern har mycket speciell smak och jag vet aldrig om jag hittar rätta saker. Allt köps med öppet köp för säkerhets skull. Nu börjar min lilla Sofie bli som sin mamma. MEN jag har köpt ett (i mitt tycke) jättetufft vitt stickat set - hängselkjol, kofta, leggings, "knävärmare" - givetvis också på öppet köp. Hon har kommit in i den svarta perioden, med svarta kläder och svarta ögon!! Så antagligen är allt det här vita inget för henne - men,men stackars mormor försöker lirka in på annan väg.

Till alla mina söta och rara bloggvänner vill jag - utan öppet köp - säga att jag önskar er alla en riktigt GOD JUL och hoppas att tomten ska komma till var och en! Kram till er alla.

11 kommentarer:

Inkan© sa...

God Jul Eleonora! Du har skapat julstämning ser jag. Så fint!

Själv reser jag till den lilla julstaden Malmköping och min dotter med familj.
Jag ska vara "hedersgäst" i år och fick inte ta med något till julbordet.
Känns skönt och spännande - undrar så vad de hittar på.

Allt gott!

Elisabeth sa...

Och en underbar JUL tillsammans med din lilla familj önskar jag dig, min vän!
Suttit och fikat med SE, och haft en riktigt mysig stund här med "White Christmas", kaffe och tänt ljus.... så så julmysigt!!

En stor JUL-kram till dig..

Christina sa...

En riktigt God och Skön Jul önskar jag dig och din familj.
Så fint du har gjort det för dem.
En stooooor julkram får du också här....

Magdalena Martin sa...

Vill passa på att önska dig en riktigt GOD JUL och trevliga helger! Och tack för alla otroligt goa ord du sprider på min blogg, du får mig att le varje gång :-D
*kramar*
Magdalena :)

Helena sa...

Kikar in med en önskan om en fröjdefull jul till dig & din familj.
God Jul vännen!

Christina sa...

GOD JUL vännen
Kram

Gisan sa...

Riktigt varma God fortsättningskramar till Dig!!! Jag vet inte om jag fått dig att förstå hur viktiga dina fina kommentarer på min blogg är. Du har en förmåga att skriva in i hjärtat på mig när jag som bästa behöver det. Tack för det!!! Kramar...

Christina sa...

En skön fortsättning på julen min vän
Kram

Birdie sa...

Med hopp om att julen hittills varit underbar och god mot dig, och att den fortsätter så...
Kram!

Elisabeth sa...

Min varma vän, vars ord borta hos mig så ofta lyfter och bär... en varm julkram till dig idag, med önskan om att du haft en fin jul tillsammans med din lilla familj, och att du får en god fortsättning på den!

Var rädd om dig...

Ps. Jag känner igen det du skriver om "svart period"! Carolina är lite där fortfarande...! Lite trist, men vad kan man göra..?

Amber sa...

Så här litet i efterhand får jag önska dig en God Jul, trots att vi sågs och gjorde det i all hast någon dag innan. Jag gissar att du haft det fint under julafton med hela din familj!
Kram!