måndag 3 december 2007

Det är viktigt att skratta!




När vi skrattar händer en massa positiva saker i kroppen:


* Hjärtat slår snabbare (andning och syreupptagning blir effektivare).
* Skratt utlöser endorfiner. Skratt har en helande effekt.
* Immunförsvaret förstärks.
* Skratt hämmar stress och verkar lugnande.
* Kroppen aktiveras när vi skrattar, vilket leder till ökad glädje.
* Att skratta tillsammans med någon ger värme och tillgivenhet.
* Det som får en att skratta skapar mer livsglädje och harmoni i livet.


Vardagen är fylld av små glädjeämnen, ta vara på dom. Håll inte inne ditt skratt, för det är faktiskt så, att ett gott skratt förlänger livet.

9 kommentarer:

Helena sa...

Ja ett gott skratt förlänger livet sägs det ju.
Vad fint du gjort....jag gillar hyasinter de luktar så gott.
Tack för dina alltid lika fina kommentarer vännen.=)
Kram/Helena

Elisabeth sa...

Det har du alldeles rätt i.. och det viktigaste är kanske att det skapar livsglädje!
Tack för dina roliga bilder - nu fick jag mig ett gott skratt!

Varm kram..

Stina sa...

Hej vännen!

Kul att du hittade in till mig.
Javisst, är det bra att skratta. Det försöker vi med alla dagar här. Även när det knappt går.
Humor lyfter upp lite...även under tråkiga stunder. Kramis Stina

Elisabeth sa...

Livlina och vän... jag ville bara säga att jag är glad att du finns! Tacksam och glad..!! För så mycket som jag har fått.. så mycket som bär nu.. tack snälla!

Nu sänker sig mörkret... och jag har inte alls hunnit med vad jag hade planerat för den här dagen! Så typiskt! Men det kommer nya dagar... imorgon t ex!

Ha en mysig tisdagskväll.. kram..

Linneagården sa...

Ja, då har man förlängt livet ett tag till idag då!
Jag skrattar ofta & gärna, kul va!?
Önskar dig en fortsatt bra tisdag & Välkommen in till mig igen.
/madelene

Gisan sa...

Din blogg ger både skratt och värme. Det är därför jag ständigt återkommer :-) Kramar...

Eleonora sa...

helena:
Hyacinter gillar jag med, men det är ju inte alla som tål dem, så man får vara förberedd på att flytta dem till balkongen om någon allergisk person kommer.
Elisabeth:
Bra att jag kunde locka dig till skratt! Hoppas det blir fler.
Stina:
Vad vore livet utan humor - inte lika kul kanske? Välkommen till mig, så roligt att du tittade in.Jag blev så glad!
Elisabeth:
Tänk va bra det är - det man inte hinner med - är det ingen som tar ifrån en!! Haha.
Madelene:
Så glad jag blir att du tittat in till mig och du är alltid välkommen tillbaka
Gisan:
Dina fina dikter lockar mig till din blogg. Jag är så glad att du hälsar på hos mig!

Elisabeth sa...

Bra tips med linneskåpet! Risken finns bara att jag glömmer bort, och hittar igen den först nästa jul...!

Det lät som om ni hade en riktigt trevlig fest.. och att vinna en flaska vin blev väl liksom grädden på moset då?

Varm kram.. alltid!

Christina sa...

Visst skall man skratta fast jag skulle kunna gråta dessa dagar för mitt internet har inte funkat.
Men nu är jag igång igen:)
Ha det gott vännen Kram