onsdag 23 maj 2012

SORTERING AV KLÄDER .......

....... från min egen garderob och från dotterns har gjorts och nu har jag tvättat, strukit och gått igenom allt noga, noga - för att idag åka in till Staden och lämna en kasse till Second Hand och en kasse till Stadsmissionen. Skönt att bli av med allt som upptagit mitt matbord några veckor. Det krävs faktiskt en hel del arbete med att fräscha till alla plaggen så att dom ser som nya ut igen. En kasse med skor blir kvar och den får gå till Erikshjälpens gröna container vid mitt kommande besök på ICA Maxi.

8 kommentarer:

Erika sa...

Nog krävs det lite jobb bakom, för inte lämnar man iväg kläder utan att ser över dem. En del vet jag på min gamla hemort, där lämnades in både trasigt och smutsigt med motivering...ja de flyktingar som det är ämnat bryr sig väl inte då de kommer från ett krigshärjat land.

Den insamlingen skulle nämligen gå till dem. Hur kan man bara resonera på det viset. Ska man gå från smutsigt trasigt till detsamma, ja en del är onekligen korta om huvudet eller innehållslös hjärna.

Har också för en tid sedan rensat och tvättat samt strukit men har inte kommit så långt som inlämning på Kupan här. Men det blir väl det också.

Kramkram och vinkelevink kära Eleonora.

lisashus sa...

Så skönt det måste kännas, att dels bli av med sånt man inte använder,samt att kunna göra lite nytta för någon behövande!

Hoppas att du njuter av den vackra försommardagen också!
Tack för goa hälsningen hos mej!
Kramar
Lisa

Musikanta sa...

Jag gör som strutsen, sticker huvudet i sanden för att slippa ta itu med sådant. Med tanke på omständigheterna borde jag verkligen försöka rensa lite i röran här hemma...

Du har verkligen rätt att känna dig duktig!
Kram från Ingrid

Agneta sa...

Hej, Eleonora!
Åh, vad duktigt du är som kommit så långt med klädsorteringen :-)
Att det ska vara så svårt att rensa ut? Men har man bara börjat så går det väl lättare, gäller att komma igång...någon gång ;-)

Ha det gott i solen som snart övergår till åska/regn här i Götet.
Kram på dig vännen!
/Agneta

Ingrid sa...

Så underbart att höra att du gjort dig sådan möda att fräscha upp kläderna innan du lämnade iväg dem.

På Röda Korset har jag varit med om att få packa upp plastsäckar med illaluktande lump som folk lämnat. Vilket förakt de visar för nödlidande människor.

Varm kram, Ingrid

Eleonora sa...

Erika:
Jag tror eller inbillar mig att de som får kläderna kanske inte har så god möjlighet (som jag) att tvätta kläderna - d'rför är det viktigt att lämna fräscha kläder - precis sådana som jag själv vill ha.

Lisa:
Gissa bara om det kändes skönt!

Ingrid:
En vacker dag tar du nog också tag i problemet.

Agneta:
Precis som du säger - man måste bara bestämma sig för att ta tag i det hela.

Ingrid_
Man måste faktiskt lämna det precis som man skulle vilja ha det själv.

Erika sa...

Godmorgon Eleonora!

Solen skiner fåglarna kvittrar och så är det Fredag igen. Veckorna springer ifatt varandra och undan går det. Igår satt jag på balkongen med den sköna kvällssolen, denna gudomliga tystnad som är guld värd. Det går inte beskriva hur fridfullt det är.

Blir nog utgång idag igen, oavsett om jag inte har något speciellt att passa eller så vill jag tar tillvara på det vackra vädret och samtidigt få motion, det är jag väldigt noga med och har alltid varit även på gamla orten då jag hade en promenadväg jag alltid gick utmed havet när jag skulle till C.G. Men den saknar jag inte, för här uppe är finns det som gör mig hel.

Denna morgon vaknade jag halvtre men då steg jag inte upp tyckte det var lite väl tidigt, men vid sju tittade mina ögon upp igen och då kravlade jag mig ur sängen. Frukosten är redan avklarad och om någon timme ska jag ger mig ut.

I morgon har de här en liten minimarknad och den blir det nog att besöka. Alltid kul med sådant, när att gå till det också.


Kram och har en riktigt fin helg!

Eleonora sa...

Erika:
Bra att du kunde somna om. Finns ingen anledning att vara uppe med tuppen.

Fredag som du säger och jag fortsätter min städning och utplockning. Det tycks aldrig ta slut.

Idag har jag sålt mitt löpband på Blocket. Det blev dåligt använt och det känns befriande att vara av med det. Ut och gå i det fria som jag brukar och kan jag inte för vädrets makter, så må det vara hänt att stanna inne.

Ha det gott och kram