måndag 7 maj 2012

NYA VITVAROR

Diskmaskinen ville inte vara med längre och när jag kollade frysen var även den på sluttampen, så det var bara att lätta på plånboken och ta sig till stora inköpsaffären och skaffa nytt.

Nu har jag en läcker kyl/frys och en ny diskmaskin installerade. Flyttgubbarna jobbade snabbt och vant och tog med sig allt förpackningsmaterial och de gamla maskinerna.

Litet justering måste göras ang. kylen, där en golvlist måste tas bort för att ge bättre svängyta för kyldörren.  Han som ska göra detta  ska komma under dagen och jag hoppas att det ska räcka för att få kylen på plats. I sämsta fall kan man hänga om dörrarna eller flytta närstående bänk några  centimeter.

Bra kändes det också att kunna torka rent dessa utrymmen före installationen och gissa bara om det behövdes!

Fint kyl/frysskåp från Samsung

Diskmaskinen från Cylinda


9 kommentarer:

Erika sa...

Så fint det ser ut. Nytt är alltid roligt, men gräver djupa hål i plånboken när det gäller den sortens nytt.

Har varit ute en runda och trots lite plusgrader var det skönt och vindstilla, lite rörde det sig i trädkronorna men ytters lite.

Snart ska jag försöka få till lite middag, fisk blir det vilket jag äter flera dagar i veckan, gott är det också. Sedan grönsaker till det som passar fisk.

Tvättmaskinen skall startas, det finns att göra och kanske det är det bästa med tanke på situationen som skingrar tankarna en aning även om det sitter som ett klister i panna.

I går satt vi i kvällssolen på balkongen, så fridfullt så stilla och tyst med fågelkvitter som förhöjde det hela samt mousserat smultronsvin, det lilla som får vardagen att försvinna bort med dess innehåll och annat som var att glädja sig åt. Små ögonblick som värmer inuti.


Nu ska jag traska ut till köket och sätta igång.

Kram vännen.

Eleonora sa...

Erika:
Så bra att du hittar alla dessa smultronställen med kvällssol, fågelkvitter och mousserande vin!Allt för att tänka positivt och få ro på tankarna. Kram du fina.

Musikanta sa...

Härligt med nya grejor. Nu ska väl åtminstone dessa fungera ett tiotal år framåt!
Ska ta ett tag under kylskåpet med trasan när jag kommer hem från Mälarhöjden på fredag. Bra att du påminde mig.
Kramar från vännen Ingrid.

Eleonora sa...

Bara all installation blir klar så jag vet hur det kommer att se ut efteråt. På måndag hade killen tid att komma hit och hjälpa mig. Tydligen måste jag flytta på ett skåp. Då blir det märken på väggar och i förlängningen vet jag inte om jag måste måla om hela köket. Så det kan bli alltså!
Ha det så gott i Mälarhöjden. Kram

Suss sa...

Så lyxigt det känns när man har förnyat hemmet, nästan oavsett vad det är, men nya vitvaror slår lite extra högt tycker jag. Lycka till med nyförvärven!

Gunilla sa...

Härligt med lite nytt!

Agneta sa...

God kväll, Eleonora!
Gott med nya vitvaror men....det händer att annat plötsligt behöver åtgärdas. Färgen på väggar/tak i kök brukar inte hålla så länge, ser lätt lite gula ut.
Det ena drar med sig det andra! Men så härligt med ett rent och fräscht kök!
Kram, Agneta

Solstrimmor sa...

Det är väl härligt med fräscha maskiner! Mer lättarbetat brukar det vara också!
Här regnar det idag, bra för både växterna och folket i det här huset! Nu står en deg på jäsning, ska bli thekakor.

Onsdagskram från Eva-Mari

Unknown sa...

Åhh så härligt med allt det nya!
Bortsett från att sånt kostar mycket förstås.
Låter finemang att det kan finjusteras med det som behövs också.

Kramen från Eva