söndag 13 maj 2012

Seniorklubben

.... har nu haft sin sista sammankomst under min ledning.
Mina händer orkar inte längre utföra allt som behövs för en sammankomst samt även återställande och städning av lokalen. Seniorerna är alla äldre personer och ingen orkar ta vid efter mig.

Trevlig avslutning hade vi i fredags och festade på läcker lax/räk smörgåstårta, gott vitt vin och därefter kaffe med liten kaka. Avtackad blev jag och fick även motta några presenter.


Bordet är dukat till avslutningsfest

Blommor från trädgården pryder bordet

En fantastisk smörgåstårta ska vi festa på

Förväntansfulla seniorer


Ja nog ser det lockande ut!

I sex år har jag så gott som månatligen ordnat dessa träffar - och nu är det alltså slutordnat för min del.



8 kommentarer:

Erika sa...

Förstår att du inte orkar längre, allrahelst om du få göra allting själv. Det orkar nog ingen med i längden. Fint ser det ut och gott också. Hoppas alla har uppskattat allt du gjort under de sex åren, och inte bara tagit dig för given att du skall göra allt det varje gång.

En stor "Eloge" till dig Eleonora för allt det arbete du lagt ner på att de andra ska trivas, och kunna äta gott samt trivas tillsammans.


Kram

Eleonora sa...

Erika:
Tack vännen för dina rara ord. Klart alla har uppskattat att få komma till dukat bord eller underhållning i någon form, men dom har ingen aning om hur mycket jobb det har inneburit. Det känns faktiskt skönt nu att jag har avslutat det hela. Kram på dig

Solstrimmor sa...

Hoppas att du känner att du blivit uppskattad! Så fint gjort av dig att ordna det så bra för allas trevnad. Synd bara att ingen tar vid!

Njut i din dag!
Kram Eva-Mari

Agneta sa...

Hej, Eleonora!
Alla vackra sagor har ju ett slut och så trist att ingen annan vill/orkar ta över efter dig eller så kanske flera kan hjälpas åt om ork finns. Kroppen säger ifrån men så vackert du dukat och en riktigt smarrig smörgåstårta...mums.
Hoppas du blev avtackad som sig bör!
Så duktigt av dig att hålla på i så många år :-)
Kram, Agneta

Eleonora sa...

Eva-mari & Agneta:
Jo tack jag har fått uppskattning. Visst är det trist att ingen orkar ta vid efter mig, men flera går med rullator och då är det inte lätt om man alltid måste hålla fast sig själv. Flera är väldigt alerta men är mellan 87-90 - så då är det nog inte så lätt att orka. Det har varit väldigt trevligt så länge det har varat och nu är det slut.

Musikanta sa...

Du får förlåta mig, men jag tycker inte seniorerna på fotona ser så förskräckligt gamla ut - inte så att de inte kunde ta över, menar jag.

Annars kunde man väl samla ihop lite pengar och hyra in någon som skötte servering och städning. Jag tar t.ex. alltid hjälp av Eva som har hand om kyrkkaffet i församlingen när det behövs...
Kramar från Ingrid

Eleonora sa...

Ingrid:
Nej vet du vad Ingrid - dom SER väldigt bra ut, helt riktigt - men är mellan 87 och 90! Två går med rullator och då är händerna alltid upptagna. En har hjärtfel osv osv.

Att hyra in någon - och vem? - är uteslutet, eftersom det här är oavlönat. Tanken är så god men icke genomförbar.

Ha det gott och kram

Musikanta sa...

Kanske man kunde ta ut en avgift så att det täckte? Är man många behöver det kanske inte bli så mycket. Det är ju synd att de här trevliga sammankomsterna upphör - det betyder ju mycket efter vad jag förstår.
Kramar!