måndag 2 januari 2012

VARDAG IGEN ....

...... men inte så många dagar. I morgon ska jag på trevlig damlunch och det ser jag verkligen fram emot. Vi är några damer som brukar träffas någon dag under juletid - fint ska det bli att få gå bort och äta litet gott i damernas sällskap.


Onsdag och torsdag får det bli lättare städning, fylla på matförrådet och fixa litet fräscha blommor, för på fredag kommer älskad Guldlock och hennes föräldrar för att stanna några dagar.

Nyåret har förflutit lugnt för mig med jättefint fyrverkeri, som jag kunde beskåda från balkongen.
Nyårslöften? - Näää inte nu längre - jaa kanske litet då, för jag har gått med i projekt Smörblomman. Vill du veta vad det är för något så gå in på: http://vartrodahus.blogspot.com/

KRAMAR TILL MINA BLOGGVÄNNER

13 kommentarer:

lisashus sa...

Det låter som en härlig dag och också något fint att se fram emot när Guldlock kommer!

Damlunch låter verkligen trevligt!
Nyårslöften sa du - nåja, jag har också anslutig mej till detta "smörblommeprojektet", men har väl inte kört igång på allvar ännu! Har en del rester som måste ätas upp först - sen blir det nyplanering!
Ha en härlig dag!
Kram
Lisa

Tankevågor sa...

Åh vad roligt att du ska få besök av lilla Guldlock och hennes familj! Hoppas sonhustrun är bättre nu i sin rygg och att det går bra att åka bil hit ner för henne!

Mysigt med damlunch! :-)

Varma kramar från mig och God fortsättning på det nya året!

// Lisbeth

Hannele på Hisingen sa...

Fint besök, kul :)

Gunilla sa...

God fortsättning och lycka till med Smörblommeprojektet!

Agneta sa...

Hej kära Eleonora!
Men vad duktig du är som gått med i projektet 'smörblomman', ett trivsamt namn som inte känns "måste" :-) Nyårslöften gillar jag inte, men däremot kan man ju ha förhoppningar :-)
Blir man inte så besviken på sig själv om man begår misstag.

Damlunch låter som en god idé, alltid trevligt att dryfta tankar med likasinnade i trevlig miljö.

Har varit här och hämtat bra boktips...IGEN :-)
Denna gången blev det Anita Shreve och jag fastnade ör 'Strandsommar' som kommer i slutet av veckan, hoppas jag.

Nu har jag faktisk läst om 'Den magiska källan' av Maeve Binchy och det visade sig vara en god idé då det är så otroligt många personer inblandade...och BRA!

Önskar dig allt gott framöver nu med barn och barnbarn :-)

Kramis, Agneta

Suss sa...

Nu har jag läst jul och lite annat också. Vilken härlig julafton, jag måste bara kommentera den och doften - Shalimar - den är min nästansysters favoritdoft sedan lång, lång tid tillbaka. Jag håller med, jag gillar den också, men har aldrig haft den.
Nu är det lite lugna dagar och sedan tillbaka i vardagslunken och jobbet igen. Ha det bra! Kram

Dubbelörn sa...

Låter som dina helger varit riktigt fina. Härligt även med besök. Du vet hur man fyller sina dagar med mysiga träffar :).

Smörblomman låter också som något man borde ta tag i ;).

Imorgon åker sonen tillbaka till Lund o det känns inte alls roligt. Det dröjer till påsk innan vi ses igen. Då först är han långledig...

Varma kramar

Musikanta sa...

Smörblomman är absolut ett bra projekt - men att gå ner tio kg. tills dess är nog ett önsketänkande. Hur sträng diet man än håller (om man inte äter pulversoppa hela dagarna förstås) kan man aldrig gå ner mer än ett halvt kg. i månaden.

Och hur ska man kunna hålla en så sträng diet när man är bortbjuden lite då och då eller träffar bloggvänner t.ex. :-)?

Så roligt för dig att få besök! Kanske blir det Junibacken?
Kramar från Ingrid

Gisan sa...

Vilket fint namn på projektet! Lycka till! Kramar...

Eleonora sa...

Lisashus:
Kul att vi är med i samma projekt! Det är bara att försöka så gott det går.

Tankevågor:
Att börja året med damlunch - ja det var bra kan jag säga. Flera nya och supertrevliga bekantskaper!

Hannele o Gunilla:
Tack snälla för besöket.

Eleonora sa...

Agneta:
Tack för lång kommentar. Har svarat dig på mail.

Suss:
Såå många parfymer man har testat i sin dar. Nu börjar jag sas om från början! Gillar verkligen den här doften.

Dubbelörnen:
Så gott att du fått rå om sonen så många dagar under julen i alla fall och fram till påsken trillar dagarna på fort, så snart har du honom hemma igen.

Visst är det skönt med en grön säsong?

Ingrid:
Det där med att tappa vissa kilon får bli som det blir. Men lättare (inbillar jag mig) att det kan bli om man är i en grupp och försöker tillsammans. Utan att dricka äckliga pulversoppor.

Mindre mat på tallriken och mer motion - så heter mitt mantra just nu. Kramisar min vän

Gisan:
Tack - all peppning mottaget tacksamt!

Eleonora sa...

Agneta:
Tack för lång kommentar. Har svarat dig på mail.

Suss:
Såå många parfymer man har testat i sin dar. Nu börjar jag sas om från början! Gillar verkligen den här doften.

Dubbelörnen:
Så gott att du fått rå om sonen så många dagar under julen i alla fall och fram till påsken trillar dagarna på fort, så snart har du honom hemma igen.

Visst är det skönt med en grön säsong?

Ingrid:
Det där med att tappa vissa kilon får bli som det blir. Men lättare (inbillar jag mig) att det kan bli om man är i en grupp och försöker tillsammans. Utan att dricka äckliga pulversoppor.

Mindre mat på tallriken och mer motion - så heter mitt mantra just nu. Kramisar min vän

Gisan:
Tack - all peppning mottaget tacksamt!

STENLYCKA sa...

Hej det var ett tag sedan,trevligt att höra av dig!
Hoppas allt är bra med dig!
Damlunch låter väldigt trevligt och lika så att få besök av Guldlock.
Ha det nu så gott så hörs vi snart igen.
Kram Raina