torsdag 5 januari 2012

NU ÄR TRETTONHELGEN FÖRBEREDD....

... och jag har handlat massor med mat, vin och blommor -  putsat och fejat i hemmet och i morgon på Trettondedag Jul kommer familjen Guldlock till mig, för att stanna några dagar. Det ska bli så underbart och att även storasyster kommer med (hon har en annan pappa). Storasyster tävlar på morgonen i dressyrritt, men så snart den tävlingen är över startar de resan söderut.

Nu har jag förberett med sängplatser,bäddat och plockat fram handdukar. I morgon blir det litet "finlir" och så förberedelse av middagen.

På lördagen bjuder min dotter (Guldlocks faster) på middag och det är alltid lika underbart att komma till dem - hon är extremt duktig på att laga mat.

Första snöfallet har kommit hit till mig idag och det är bara en liten lätt yta ovanpå gräsmatten. Hoppas att det stannar därvid.

Önskar mina bloggvänner en fin och skön Trettondedag helg.


 

8 kommentarer:

Agneta sa...

God kväll kära Eleonora!
Jag önskar dig en riktigt härlig helg med hela familjen samlad. Så trevligt att ni ska hem till dottern också, en riktig familjefest :-)
Gott att du får koppla av lite också och bli bjuden på middag för visst 'tar det på krafterna' med besök även om det är trevligt.
Kramis, Agneta

Helena sa...

Vilken trevlig helg du har framför dig.
Vi har också äntligen fått lite snö men jag hoppas på åtminstone en dm till.
Det blir så mycket ljusare när det är lite snö på marken.
Ha en mysig helg med dina nära och kära finaste vännen!
Kram

Laila sa...

Vill bara tala om att jag är inne och gluttar på din blogg.
Önskar dig allt gott inför 2012 ♥

Tankevågor sa...

Är bara inne och önskar dig en riktigt trevlig fortsättning på helgen med Guldlock och hennes familj!
Stor kram från
Lisbeth

Gisan sa...

Jag hoppas att du har haft en underbar trettonhelg! Kramar...

Musikanta sa...

Har du läst min kommentar till din kommentar till mitt inlägg om nya ord och gamla. Kan tänka mig att du har mycket om dig i veckan som kommer, men jag är i alla fall i Stockholm denna vecka. Hade gärna bjudit dig på lunch någonstans onsdag eller torsdag.
Du kan väl höra av dig per mejl. Jag är hos Mirren hela veckan men är upptagen tisdag och fredag.
Kramar!

Syssis små funderingar sa...

Det blev säkert en härlig helg för dig.

Suss sa...

Hoppas ni fick en riktigt fin och trevlig trettonhelg. Nu är det vardag igen och jag har redan börjat tänka på vår.....lite väl optimistiskt kanske? Ha det så gott!