måndag 16 januari 2012

DET ÄR MIN DAG IDAG ....



Idag har det sannerligen varit min egen dag. Efter morgonduschen och kaffet promenerade jag till min FOTVÅRD för att få vackra, mjuka fötter av söta Lena. Sedan blev det tågresa in till Stora Staden, där jag besökte Viktväktarna, som jag haft dåligt samvete att hälsa på - alltsedan julens godisfrestelser. Jovisst hade jag lagt till litet vikt, men eftersom jag är med i projekt SMÖRBLOMMORNA tror jag stenhårt på att den saken kommer att rätta till sig.

Det var länge sedan jag besökte Hötorgshallen, så därför tog jag en rundtur där och ögonåt alla underbara fiskdelikatesser. Lunchen intogs på PUB:s kondis- & salladsbar i form av en Ciabatta med brie och salamikorv. På PUB finns också SCRATCH nagel- o manikyravdelning där rara Patricia trollar fram vackra händer. Julklappsbehandling från kära barnbarnet - perfekt just nu efter arbetet med borttagande av julgran o diverse pynt.

På lätta fötter och med mjuka, väldoftande händer kunde jag sväva åter hem till bostaden.

En sån här härlig och upplyftande dag önskar jag att alla mina bloggvänner skulle få.

9 kommentarer:

lisashus sa...

Åh, vilken härlig dag du hade! Det förstår jag verkligen och vikten rätta säkert till sej nu när helgerna är över!
Ha en fin dag idag också!
Kramar
Lisa

Erika sa...

När jag försöker maila över min mailadress till dig, få jag upp en ruta där det står följande.
Vi hittar ingen matchning för den här e-postadressen:

http://konvaljen.blogspot.com

Förstår att den inte hittar någon matchning, eftersom en mailadress aldrig börjar med http:

Du få ge mig en korrekt mailadress så det fungera.

Erika sa...

sorry det var jag som kopierade lite fel den var korrekt den du skrivit in.

Erika sa...

Har mailat över min mailadress

Musikanta sa...

Det är dig väl unt, så mycket gott som du har bjudit på under julen! Skulle också behöva en sådan uppfräschning - men det får bli fotvård i hemmet i stället. Naglar har jag ju inga att manikyrera - skyller på pianospelet...
Kramar och grattis till sköna händer och fötter!

Agneta sa...

God kväll, Eleonora!
Tvära kast för mig i kväll då jag kommer fr. Ingrid som uppdaterat om Åke :-(

Men du har uppenbarligen haft en toppendag och avis blir jag såklart, vore att ljuga att påstå något annat ;-)
Tänk så mycket gott man hinner med på en enda dag i livet, det är något att verkligen njuta av.
Ha det nu så gott och gummihandskar PÅ...så att inte dina naglar förstörs ;-)
Nattiskram, Agneta

MårsArt sa...

Det där lät skönt!
Jag skulle behöva en renovering av hela mig.
Börjar längst upp med frissan nästa vecka.
Får väl jobba mig neråt...
Ha en fin dag.
Kram,
Agneta

Laila sa...

Såna där dagar borde nog alla människor ha. Att bara få rå om sig själv är nyttigt! Skönt att du tankat dig själv på energi ♥

Suss sa...

Det var en riktig njutardag. Av alla behandlingar som finns för välbefinnandet, tycker jag bäst om pedikyr. Jag njuter så jag är alldeles seg efteråt. Det är det jag unnar mig mest av.
Semla....mmmmm. Jag har inte testat än, men så frestad jag blev när jag såg din bild. Inte kan en enda semla göra någon större skillnad. Det är viktigt att få unna sig något lite extra någon gång. Ha det bra!