fredag 29 juli 2011

JAG ÄLSKAR TOMATER

5 kommentarer:

Musikanta sa...

Ack, om jag kunde säga detsamma! De svenska tycker jag inte smakar någonting - men jag förmodar att det är dina egna så då är smaken helt annorlunda och mycket godare!

Mycket varm kram från Ingrid!

Agneta sa...

Hej, Eleonora!
Fat på fot är i min
smak :-)
Minns än i dag när jag åt min första tomat för sisådär 60 år sedan. Ett bett och sedan salt på tomaten, godis var det.
Numer skalar jag alltid tomater då dom är besprutade/bestrålade.
Men i mat gillar jag inte tomat, kalla ska dom va.
Kram/Agneta

Ingrid sa...

Vi frossar i tomater nu, de mognar i rasande takt i växthuset, så nu måste vi dela med oss för att hinna med. Goda är de, Åke äter dem som äpplen rakt av.

Kram och ha en fin helg!

Amber sa...

Hemodlade tomater, det är smaskens, det! De köpta är oftast trista. Jag gillar små stekta körsbärstomater till frukostens stekta ägg och bacon.

Solstrimmor sa...

Min första färdiga tomat tar jag imorgon! Sen kommer det många flera efterhand. Mitt lilla växthus är fullt:)

Kram Eva-Mari