onsdag 3 augusti 2011

SÅ HAR DET HÄNT ÄVEN FÖR MIG ....

.........  min dator har tagit paus - eller rättare sagt - den har mer eller mindre lagt av.

Min käre svärson har varut så  snäll och skänkt mig en ny men ännu har inga gamla dokument blivit överförda och jag har svårt att hitta bland alla nya tangenter! Därför blir det ofrivillig paus här ett tag. Jag blir jätteglad om ni tittar in och lämnar en hälsning.

Håll tummarna för mig att det ska lyckas att föra över dokumenten.

AUGUSTIKRAMAR TILL ER ALLA

11 kommentarer:

Erika sa...

Godmorgon Eleonora!

Hoppas du får dina dokument överförda så du har allt som innan din dator slutade fungera. Inte roligt när det blir så, men det får vi nog alla räkna med någon gång. Än så länge håller min sig i schack.

Om ca två timmar åker jag iväg, det ska bli så roligt. Solen skiner denna dag och allt kan inte annat än bli bra.

Hörs igen när jag kommer hem.

Kram kära Eleonora och har det riktigt bra.

Ingrid sa...

Vilket elände Eleonora!

Jag hoppas att du snart får ordning på din nya dator, så att du känner igen dig igen. Det är alltid ovant när man ska lära sig nytt, men jag är övertygad om att du snart har fört över dina dokument.

Samtidigt får ditt inlägg mig att tänka på att jag borde göra en backup!

Varma kramar!

Lisas torp sa...

Oj, oj, sicket elände det är när datorn krånglar! Min la också av här i våras - fick köpa en ny helt enkelt! Men det tar alltid lite tid att lära sej hur en annan dator fungerar! Hoppas att det löser sej med dina bilder!
Kramar
Lisa

Gunilla sa...

Så trist! Hoppas det löser sig!

Agneta sa...

Hej, Eleonora!

Men vilken go svärson du har som skänker dig en ny dator :-) Sådant är då sällsynt.

Men visst tar det lite tid innan man kommer i gång och får ställt in allt som man är van vid.

Är det en Laptop du har nu?

Lycka till med nya datorn!

Kram, Agneta

Stina sa...

Det är jobbigt när det ska krångla med sakerna man behöver. Hoppas att det ordnar sig snart så att allt fungerar igen.:-) Kram Stina

Amber sa...

Ja, nu har vi haft ett trevligt samtal över balkongkanten och du har gullat med Sokka. Hon blir så glad när hon ser dig och viftar på sin lilla svans.

Du fixar det där med datorn, så viljestark som du är! Ett par timmar på bänken under trädens kronor med grannarna och så är du i full gång igen!! Kram, kära granne!

Musikanta sa...

Du får önska dig en extern hårddisk i julklapp. Det är jätteenkelt att föra in sina dokument och bilder på den. Så har du dem där om det skulle paja någon mer gång. Kostar under tusenlappen tror jag.
Många kramar från Ingrid

MårsArt sa...

Hoppas det ordnar upp sig med din dator.
Min gamla kraschade i våras, så jag var tvungen att köpa en ny.
Nu är jag bättre på att spara bilder på usb.
Kram
Agneta

Solstrimmor sa...

Stackars dig! Inte kul när datorn lägger av och den nya känns för ny! Men snart är du igång igen... du har åtminstone din blogg kvar:)

Ha det gott.
Kram Eva-Mari

Eleonora sa...

Tusen tack snälla alla!!
Jag har fått en supersnabb data av svärsonen. Den är typ professionel! Jag hittar inga knappar på den vanliga platsen och har ännu inte fått tag i min mail. Annars är det ganska OK men det är klart att bara jag fått gamla dokument överfört - ja då går det lättare att hänga på.

Tack igen alla gulliga som peppar mig. Jag behöver det trots allt.
Kramar och tack igen!!!