lördag 2 juli 2011

SEMESTERVECKAN ....

...... startade olyckligt. På Essingeleden hade en stor tankbil med släp vält och vi tvingades köra en omväg via Örebro!! Färden till Halmstad tog därför två timmar extra dvs 8 i stället för 6.  Trötta - men glada över att vara framme - lastade vi ur bilen, bäddade och sov sött till morgonen.

Efter att ha handlat hem veckans mat på stora MAXI fick vi klä oss fina och gå på en kärleksfull och vacker dopfest i S;t Olofs Kapell i Tylösand.


Lördagen började med ett vackert och fint dop av lilla
Melanie Elsa Chardonney
mina vänners nya lilla familjemedlem


Det fanns vackra blommor i trädgården så att jag kunde smycka
födelsedagsbordet.

Efter champagne-frukost på sängen med sång
och hyllningsspel av barnbarnen och mig
till den underbaraste 50-åring som finns -

blev det fart i köket inför uppvaktningen då flera
gäster skulle komma till lunchen.

Halmstadlax! - inkokt och med ägghalvor med
Skagenröra och löjrom!!! Färskpotatis därtill. MUMS

Födelsedagsbarnet med den nydöpta lilla Melanie,
den yngsta gästen

Storasyster Elli kom på cykel, en ljuvlig liten rosa sak!

Gäster i glatt samspråk

Den äldste gästen - min svåger Jan 90 år  -och
min vackra dotterdotter

Födelsedagsbarnet i smaklig omgivning -
pioner och champagne

Man kan även skåla med kaffekoppen
bestämte dotterdottern



På fredagen fortsatte firandet med andra långväga gäster
och flaskornas korkar steg i antal.

Stora Grattis-kramen mellan mor och son!

Farmor Ulla

Och så blev det hemfärd på lördagen, men först skulle husen städas och bilarna packas. Hemredan gick Gud-ske-lov helt planenligt.


Vädret under veckan kunde ha varit bättre men festdagarna bjöd i alla fall på sol och värme. Bad var det inte tal om, eftersom den röda flaggan var hissad!

TACK ÄLSKADE GOA RARA MIN EVA FÖR DE FÖRSTA 50 ÅREN, FÖR ALL KÄRLEK, OMSORG OCH GLÄDJE DU SKÄNKER MIG! - vi satsar väl på 50 till?

11 kommentarer:

Gunilla sa...

Så ärligt ni haft det!
För 50 år sedan var min morfar kyrkoherde i Söndrum/Vapnö och där ingick även detta underbara kapell i Tylösand.

Ingrid sa...

Hejsan Eleonora!

Så härligt ni verkar ha haft det och vilka underbara bilder du visar från semesterveckan.

Hoppas att du får en fin helg!
Varma kramar!/Ingrid

Lisas torp sa...

Vilka härliga sommarkalas du deltar i! Så ljuvligt att få umgås under festliga former med sina nära och kära - ung, som gammal!

Här är klibbvärme idag - usch så kladdigt varmt och kvavt det är! Jag är nog mera en höst- och vårmänniska har jag konstaterat!

Här avlöser gästerna varandra och det är trevliga inslag förstås!
Önskar dej en fortsatt skön sommar!
Kramar och tack för dina alltid så rara kommentarer!
Lisa

Stina sa...

Nu har du haft lite trevligt ser jag. Det är alltid kul när man får träffa dem man tycker om. Kram Stina

Carolina sa...

Ja, dom var jättejättefina! Tack så otroligt mycket, gulliga du. Blev så glad!

Många kramar

MårsArt sa...

Ser ut som om du haft en trevlig tid med familjen.
Här planerar vi en juliträff med mina barn & respektive & barnbarn.
Brukar vara så kul.
Ha det fortsatt skönt,
Agneta

Erika sa...

Inte alltid allting går på räls som man tänkt sig det, ett och annat missöde brukar finnas med som inslag. Det verkar i alla fall som resten blev riktigt bra. God mat och vackra blommor, dop i sommaren skira grönska, 50-årskalas. Bättre än så kunde det nog inte bli.

Kram kära Eleonora.

Syssis små funderingar sa...

Härliga bilder, tack för att vi fick ta del av din fina semestervecka:)

Helena sa...

Vad härligt ni hade det.
Bättre födelsedag kunde hon inte fått din fina Eva.
Ha en härlig dag på din ljuvliga balkong min vän!
Kram

Musikanta sa...

Fina bilder du visar och så roligt att få se en bild av din dotter! Håller med dig om att dotterdottern är väldigt vacker!

Vilken otur att olyckan hände just när ni skulle iväg! Hörde om den när jag var i Stockholm.
Många kramar från vännen Ingrid.

Helena sa...

Hej!
Vi ska gå på musikalen den 20 juli.
Ser verkligen fram emot det.=)
Vi har inte kommit igång riktigt med renoveringen men i eftermiddag kommer min kusin och ska kolla lite för vi ska byta element och alla uttag där när vi ändå håller på.
Det blir inte för än i slutet på nästa vecka de sätter igång på allvar.
Nu ska jag lyssna på sommarprataren och vila mig en stund.
Ha en skön dag min vän!
Kram