torsdag 10 december 2009

TA EN TITT PÅ NYA TIDERS ORDSPRÅK .....

....... uppfriskande och härligt aktuella!!


Den man ligger med får bädda.

Den som tar, han har.

Det man inte minns, har inte hänt.

Det man inte vet, har man ingen aning om.

Det vi inte gör idag slipper vi göra om i morgon.

Förtala är silver, förtiga är guld.

Gammal kärlek kostar alltid.

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan.

Liten stuga kallas ofta stort dass.

Man måste kyssa många grodor innan man hittar sitt svin.

Den som bara kollar i backspegeln kör oftare i diket.

Den som dricker ensam har bara sig själv att fylla.

HEJ HOPP!
DET KOMMER MERA

11 kommentarer:

Bloggblad sa...

Kul! De där var nya för mig. (Eller också hade jag glömt dem... jag gillar sånt där!)

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallojsan!!
Så kul du ville va med på min tävling!!

Kramis Millan ♥

Lisas torp sa...

Det var nya för mej också men man hör ju på vissa var det kommit ifrån ursprungligen.
Roligt inlägg!
Ha en härlig fredag!
Kram till dej
Lisa

Ingrid sa...

Dom var bra Eleonora och alldeles nya för mig!

Ha en riktigt fin fredag!
Kram Ingrid

msA sa...

*asg* Tack för dagens skratt :)
Klokt, också.

kram på sig!

Helena sa...

Haha....kul.=)
Hoppas att det blir en trevlig julfest ikväll.
Kram vännen!

Inkan© sa...

hehehehe :) Stort smil- tack för det!

Stina sa...

Rolig läsning.:-) Kram

Anonym sa...

Underbara!! Dom har jag inte hört förr. Ha en fin helg! Kram

Elisabeth sa...

Min vän... jag hoppas att du har det bra, såhär på lördagkvällen? Var det idag/ikväll du skulle ha något för dina seniorer? Isåfall får jag hoppas att ni hade det trevligt, vilket jag förmodar att ni hade. Du brukar ju fixa till det så, vet jag... och du är ju också en liten solstråle som alltid bjuder på dig själv!

Varm kram, min goa vän...

Ps. Jag läste om din "utflykt" till de dina... och jag förstår ju att du var omhuldad av mycket guldströssel när du var där... och kanske mest av en viss liten Guldlock!

Musikanta sa...

Nej, de ordspråken har jag inte hört förut! Mycket aktuella även om det inte alltid stämmer in med verkligheten (som det första t.ex.)
:-)
Varm kram/M