söndag 13 december 2009

JULFEST FÖR SENIORKLUBBEN ....

.............

Efter dagar av inköp, matlagning, iordningställande och pyntning och dukning av lokal blev JULFESTEN verklighet i går - lördagen den 12 december.

Först vill jag visa den söta lilla "tomten på kvisten", som jag köpte på Julmarknaden vid Falu Koppargruva. Den ska jag idag ge till min dotter, som försenad Anna-present.

På julbardet fanns 2 sorters sill, smör, pain riche, ost ....
ägghalvor med böcklingpastej
köttbullar och prinskorv
kokt skinka med morotssallad
riven morot med line - cocktailtomater
Janssons Frestelse





Här festar några av seniorerna på den goda maten och därtill valfritt rött- och vitt vin. Stämningen blev hög och vi sjöng Hej Tomtegubbar och skålade varandra till.
Traditionsenligt läste jag några verser ur TOMTEN av Viktor Rydberg. Dikten har 11 verser, så det fick räcka med de 2 första.




Som avslutning serverades kaffe och pepparkakor och som julklapp fick alla ett paket julkaffe av mig. Själv blev jag förärad blommor och choklad av några rara medlemmar.

10 kommentarer:

Erika sa...

Åhh som du månar om dina seniorer, det måste väl ändå uppskattas väldigt mycket av dem. Har du lagat all den maten själv, och ombesörjt all dukning och allt annat runtomkring alldeles själv? Du är verkligen beundransvärd. Du visar verkligen omtanke om dessa människor, med ditt vänliga sinnelag. Maten låter verkligen god, nästan så man skulle suttit där osynlig och provsmaka allt.

Kram kära Eleonora och har en fortsatt bra Luciadag!

Lisas torp sa...

Åh, så mysigt ni har det och inget verkar ju fattas på det julbordet! Så mycket gott och vin därtill!

Önskar dej en härlig fortsättning på Luciadagen!
Kramar
Lisa

Eleonora sa...

Erika:
Jaha minsann - tutti har jag gjort själv. En bedrift tycker jag själv med tanke på att det lilla köket inte har någon spis utan endast två plattor och en micro. Med lite organisation lyckas det att få ihop alltet. Men idag känns det i kroppen.

msA sa...

Åh, så mysigt ni såg ut att ha det!
Här ska vi planera inför julen om en stund, vem som ska fixa vad, etc.

Blir en annorlunda jul i år - men BRA ska den bli, lik sjutton :)

Kram!

Amber sa...

Oj, vad du sliter! Men jag förstår att det blev uppskattat! Mötte ju dig med händerna fulla på väg till vår lokal.

Hoppas denna dag ger dig en fin utställning, den du var på väg till när vi möttes i eftermiddags!

Kram!
Grannen

Helena sa...

Vilken trevlig julfest ni haft.
Roligt att kortet blev uppskattat.=)
Ha en skön kväll nu och vila dig efter alla festbestyr.
Kram vännen!

Ingrid sa...

Så trevligt du har ordnat det för dina vänner. Att det var uppskattat kan jag mer än väl förstå.

Ha en riktigt god fortsättning på advent, nu går det undan och julen närmar sig med stormsteg.

Kram Ingrid

Elisabeth sa...

Är på väg i säng... men jag ville bara säga att jag beundrar dig! Din omtanke bär så många... och jag tror också att det finns många som tackar inatt för att just du finns till!
Jag gör det!!

Sov gott, min vän...

Musikanta sa...

Du är helt fantastisk som har ordnat allt detta själv och lagat all mat! Det ser verkligen läckert ut med alla rätterna och så vackert upplagt.

Bra att du har tagit foto INNAN gästerna har börjat äta. Jag brukar alltid glömma det. Det är inte så roligt med foton efteråt :-)

Min äldsta dotter heter också Anna!
Varm kram!

Tankevågor sa...

Men vad fint och trevligt du ordnat för dem!! Du är beundransvärd som alltid får till det så mysigt. Förstår att de måste uppskatta din omtanke och omsorg om dem.
Du är verkligen värd all beundran!

Varm kram från mig!

// Lisbeth