torsdag 4 juni 2009

VILKET 3-ÅRS KALAS .....




............. jag har varit på!! I Dalarna hos min lilla Guldlock! Ojoj - 40 ballonger både inne och ute i trädgården och massor med serpentiner! Och vilken tårta .... GUL marsipan med favoriten Pippi L. på!!!

Massor med paket att öppna och svåra knutar att pilla upp på de vackra omslagsbanden - litet hjälp behövdes - OCH SÅ MITT I PAKETÖPPNINGEN tog kraften slut och hon bara satt stilla i pappas knä. "Jag tror hon har feber " säger pappa och det visade sig att så var det - hela 39 grader!! Fort in med vatten, Alvedon och frotté på panna/nacke. På ½timme var hon OK igen och kunde titta på när facklan (typ tomtebloss) tändes på tårtan och första biten skulle skäras upp till lilla födelsedagsbarnet. Strax därefter gick gästerna och lilla sjuklingen fick gå till sängs. Nästa dag var hon helt bra igen!

Visst är det konstigt att bli sjuk just så där i "avgörande" ögonblick. Det blev nog litet för mycket för henne med alla paket - sång - tårta - hurrarop odyl.

Varma, härligt soliga dagar var det i Dalarna och nästan så jag sökte mig till skuggan. Härliga middagar och rart sällskap hela tiden - och så den strålande solen - vad kan man mer begära?

Eftersom jag hade glömt min kamera hemma, kommer bilderna vid ett senare tillfälle, då jag fått kopior på de som sonen fotograferat.

8 kommentarer:

Ingrid sa...

Så härligt det låter Eleonora. Jag kan tänka mig att den lilla damen blev hur uppvaktad som helst! Så till den milda grad att temperaturen steg.

Tack för dina kommentarer hos mig, de gläder mig mycket.

Ha en fin fortsättning på veckan och så väntar jag på fina bilder både på dig och Guldlock.

Kram Ingrid

Tankevågor sa...

Men lilla Guldlock då! Tänk att få feber sådär på sin födelsedagsfest! Skönt att hon orkade igenom i alla fall!
Ska bli roligt att få se bilderna!

Är det långt upp i Dalarna som de bor?

Min man och hans släkt kommer från Dalarna.


Ha en fin fredag och blås inte bort ute i regnvädret!

Kram

Hannele på Hisingen sa...

Fin tårta. Som tur, så är barnens feber inte samma gradantal som för oss vuxna..

Bilder från min kamera sa...

Har bestämt mig för ett sommaruppehåll med bloggen. Känner inte alls för den nu. Hur jag sedan förhåller mig till den finns tid att fundera på. Du och jag kan byta ord på andra sätt ändå. :)

Gulligt tårta som lilla "Guldlock" fick på sin födelsedag.

Önskar dig en fin och innehållsrik sommar.

Kram till dig kära Eleonora!

Anonym sa...

Lilla Guldlock, är hon redan 3 år? Vilken fin Pippitårta hon fick på födelsedagen!
Det där med feber och temperaturstegring känner jag igen. Det blir så ibland med småttingar, man kan undra varför.

Ha en riktigt bra helg, massor med kramar från mig!

Helena sa...

Inte ovanligt att barn får febertoppar så där.
Skönt att hon piggnade till så att hon orkade vara med på allt firande.
Jättefin tårta.=)
Jag tyckte också att förra helgen var väl varm men nu är det alldeles för kallt istället.
Ha en skön helg vännen!
Kram

Inkan© sa...

En härligt ögonblicksbild... alla dessa födelsedagar för små barn.
- "Hur ska lillan orka" sjöng Martin Ljung i en tokig Ramel-visa.

Minns att min äldsta dotter mitt uppe i tårtätande och paketöppnade helt plötsligt sa:"nu orkar jag inte mer" -så somnade hon i soffan bakom våra ryggar. Jag tror det var på 4årsdagen den lilla stumpan blev så trött.

Hoppas din semester-tome-out blir både skön och lagomt äventyrlig:)

Själv ska jag bestiga Jämtlandsfjäll igen i mitten av juli.

Bloggblad sa...

Det är lätt att få feber av upphetsning och av för lite vätska... tur att kalaset fungerade i alla fall.