söndag 7 juni 2009

TISDAG 2 JUNI ......


............. och det var årsstämma i Bostadsrättsföreningen. För att "locka" folk att komma hade vi i styrelsen bestämt att efter mötesförhandlingen bjuda de närvarande på ost, kex och vin. Medlemmarna är dåliga på att närvara och denna något festliga inbjudan resulterade i att vi blev 30 personer som närvarade.




Jag hade åtagit mig att fixa ost (Jarlsberg, Brie och Gorgonzola) kex (4 olika sorter) och tilltugg (vindruvor, paprika, oliver) och allt som behövdes i form av bordduk, assietter, bestick, glas, servetter.

Blommor från den egna trädgården dekorerade också bordet.

Vinet fick styrelsens vinkännare inhandla och alla lät sig väl smaka av bordets goda läckerheter.




Eftersom jag avböjt återval blev jag avtackad och fick som gåva bla mitt vita favoritvin POUILLY FUMÉ - namnam. Nu får yngre krafter ta vid i de arbetsuppgifter jag hade som ledamot.


1 kommentar:

Musikanta sa...

Det var inte lite du hade att ordna med - så jag förstår att det blev lyckat med så fin planering.

Det var ju roligt att så många kom och att du fick en god flaska vin med dig hem också!
Varma kramar/M