onsdag 10 juni 2009





DETTA TÄNKVÄRDA MAIL FICK JAG FÖRRA MÅNADEN

OCH VILL GÄRNA DELA MED MIG TILL DE SOM VILL TA EMOT


Idéer förverkligas inte om du inte gör något med dom.

Ditt sinne är som en fallskärm, fungerar bara när den är öppen.

De tio buden är inte många val.
Jakten efter lycka är en jakt som pågår hela livet.

Det är aldrig för sent att bli det som du kanske kunde ha blivit.
Livet är för kort för att vakna upp och vara avundsjuk.

Älska de människor som behandlar dig väl, glöm bort dom andra.

Tro på att allt som sker har en bakgrund.

Om du får en ny chans så ta den med bägge händerna, även om det skulle ändra ditt liv.
Ingen har sagt att livet är lätt, men att det är värt att leva.

Vänner är som ballonger, när man släpper dom får man kanske inte dom tillbaka.

Det händer att vi både har det jobbigt och problem med våra liv, så vi inte upptäcker i tid att livet flyger ifrån oss.

Ibland är vi så upptagna av vem som har rätt eller fel, vilket innebär att vi ofta glömmer vad som är rätt eller fel.

Vi förstår inte alltid vad riktig vänskap betyder, förrän det är för sent.


Detta vill inte jag vara med om, jag vill alltid ha dig i mitt hjärta, så jag inte mister dig.

5 kommentarer:

Ingrid sa...

Verkligen tänkvärt - det gäller att alltid tänka positivt.

Kram till dig Eleonora! /Ingrid

Bilder från min kamera sa...

Så kloka ord, men hur länge finns dom kvar efter det att dom blivit lästa hos oss människor?? Visst tycker man si och så, men ofta lika fort, är det glömt. Kanske man skulle sätta sig ner och tar sig en ordentlig funderare på vad som är viktigt i livet. Jag vet vad som är mest väsentligt i mitt liv. Vi har inte all tid i världen att låta det viktiga komma i bakgrunden.

Tog en liten paus, potatisen koker och köttgrytan är klar. Ska bli gott när allt är färdigt att avnjutas.

Lite halvdis som det vore åska i luften, men det kan jag undvara.
Igår öppnades hela himlen, och det vräkte ner ett par timmar. Regn som verkligen behövdes.

Nu ska jag återgå till mitt kök, och middagen.

Kram till dig kära Eleonora!

Helena sa...

Klokt och tänkvärt.
Här har det regnat hela dagen men även sådana dagar kan ju vara mysiga.
Ha en skön kväll vännen!
Kram

Helena sa...

God morgon vännen!
Du har vunnit kortet på min blogg.
Rubriken är sommarlov.....vet inte om du har användning för det.
Om du vill kan jag försöka att byta rubrik till nått annat somrigt?
Ha en fin dag!
Kram vännen min

Elisabeth sa...

Men... jag kunde faktiskt ha gått ed på att jag lämnade en kommentar här i går kväll!!! (Men jag måste väl inse att det är som vanligt... jag TÄNKTE göra det, och så blev det inte mer än just det... en tanke bara! Usch, vad less jag blir på mig...!)

Jag tror jag måste skriva av dessa tänkvärda rader... ord som ger bärande kraft till vad som är viktigt i livet. Tack snälla för dessa rader, min vän.

Varm varm kram... till någon vars vänskap jag värderar högt.