måndag 8 juni 2009

AVSLUTNINGSFEST ......

......... för mina damer och herrar i Seniorklubben var det i fredags. Vi blev 10 personer som träffades till en vårsupé.



Vi festade på färsk ugnstekt lax med färskpotatis och färsk sparris med härlig "fluffsås" till. Såväl vitt vin som rosé fanns också för att höja stämningen.

Sedan blev det litet olika ostar med kex, oliv, tomat och paprika som "dessert" och kaffe och liten kaka som avslutning.



Nu har klubben paus till augusti/september, då jag hoppas jag orkar köra igång igen med nya friska insatser.


Uppskattningen var stor bland de närvarande.

11 kommentarer:

Helena sa...

Här är det avslutning på avslutning.
Ja nu ska du ha semester tycker jag.
Här är det tråkigt nog lite blåsigt idag men solen värmer något i allafall.
Nu ska jag fortsätta att träna på att se ett jobb men strunta i det.=)
Jag tänker pyssla en stund nu och sen blir det altanen och en bok.
Ha en riktigt mysig dag vännen min!
Kram

Ingrid sa...

Så mycket trevliga tillställningar ni har. Men nu får du väl lite ledigt ett tag i alla fall!

Här är regn och rusk idag, jag har "daterat" och nu ska strykjärnet fram.

Kram Ingrid

Bilder från min kamera sa...

Du är en ängel i allt du gör för dina "seniorer" och för övrigt också. Jag som inte lagat middag ännu känner hur det vattnas i munnen av dina bilder. Låter helt förunderligt gott det du bjöd på.

Här öser regnet ner idag, har så gjort det mesta av dagen. I.o.f.s gör det inget. Är lite vissen bacillmässigt sett, men inte värre än jag står upprätt.

Strax skall jag gå ut i köket och se om jag får till något ätbart. Mat måste man har oavsett om man vill laga den eller ej.

Det blir ingen solkram härifrån utan en regnkram. :) Men med ett paraply som skydd från min regnkram slipper du bli blöt.
Vinkelevink!

Bloggblad sa...

Vad duktig du är! Jag är impad av alla dina husliga engagemang i olika former.

Vicki sa...

Är det du som fixat allt till avslutningsfesten?

Vicki

Musikanta sa...

Så vackert du har dukat! Får nog gå ut i köket och få lite till livs - blir inspirerad av dina fina matbilder.

Har varit och besiktigat bilen idag tillsammans med MM. Den klarade sig helt utan anmärkningar så när som på bakdäcken som vi fick köpa nya. 2300 kronor, som hittat!

Sen firade vi med lunch ute på stan och en titt på EWK:s utställning på Arbetets Museum. En fantastisk tecknare som är född några kilometer från byn där vi bor.
Många kramar/M

Anonym sa...

Ser underbart gott ut! Kram

Elisabeth sa...

Min käraste vän... DU gör mycket för mig, varje evigaste dag!! Du är min vän... och det bär igenom mycket nu!
Å du är en klippa, inte bara för mig... utan även för "dina" seniorer, som du också har burit på många sätt!

Varm och stor kram... alltid, alltid!

Hannele på Hisingen sa...

mums

Pärlan sa...

Så god mat ni hade....
Nu börjar sommaruppehållet lite varstans.

Önskar dig en fin dag vännen
Kram

Eleonora sa...

Helena:
Du gör rätt i som tar pyssel och lässtunder då och då. Det gäller att spara sig själv.
Ingrid:
Ja trevligt har vi - den saken är klar. Men nu blir det uppehåll juni/juli. Få se om jag orkar dra igång i slutet av augusti. Tänk - strykhög har man alltid! Kram
Erika:
Nu är det jag som får skicka regnkram till dig, men får hoppas att vi båda snart får känna solen på oss igen. Ha det gott vännen.
Bloggblad:
Tack för det!
Vicki:
Jajamen jag är "fixaren"
Musikanta:
Visst blir man glad när bilen gå igenom vid besiktningen - och däcken behöver ju bytas ut efter några år, men det är 17 vad dyrt det är! Hoppas du hittade något i kylskåpet! Kram
Diamanten:
Du flyttar väl nu på fredag? Lycka till!!
Elisabeth:
Jag är glad om jag kan dela med mig litet glädje till dig. Må så gott och kram!
Hannele:
Ja det smakade smaskens!
Pärlan:
Semesterstängt - det kommer jag att ha nu igen - hela vecka 25. Må så gott i din fina trädgård! Kram