onsdag 1 oktober 2008

TRIVSELDAG PÅ STAN´


Efter så lång tid i ryggläge och med småkrämpor av diverse slag, var det verkligen upplyftande att komma in till stan´och träffa min väninna (sedan 50 år tillbaka) innan hon reser "hem" till Frankrike igen. Jag bjöd på räksmörgås på NK och sedan drog vi iväg till Åhléns, där väninnan tyckte vi skulle ha kaffe och kaka.
På bilden ser ni vad jag handlade.
Det blev små, vita gästhanddukar m. papperskorg att ha i badrummet. Svarta trosor och enlångärmad tröja i den moderna lila färgen samt en Rosa Band nål. Fast egentligen sökte jag resetofflor i frotté - men det hittade jag inte.
Det regnade hela tiden - men vad gjorde det oss - vi strosade ju runt i varuhusen! Vilken jättetrevlig dag vi hade tillsammans! Nu ses vi inte förrän till jul, då vän med make kommer åter för julfirande.

18 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Så mysigt det låter med en dag på stan, varuhus o fika o t o m en räkmacka på NK :).

Nä, nu måste jag planera för en dag i Stockholm ;)

Kram

Eleonora sa...

Dubbelörnen:
Just nu finns det alldeles FÖR MYCKET snyggt i affärerna, så ladda med sedlar! Men bara känslan att gå runt bland alla parfymdofter, vacker inredning och skönsa saker är värd mycket det! Så kom och hälsa på vetja´!!

Elisabeth sa...

En vänskap som hållit i 50 år... men hur många får uppleva en sådan gåva? Jag trodde knappt att sådan vänskap fanns... och det måste bara kännas underbart!

Sen tänker jag... tänk om alla vore som du Eleonora! Som du "festar till det" för dina seniorer, och gör deras vardag lite ljusare. Tänk vad världen för många äldre skulle se annorlunda ut då! DU är bara så helt fantastisk, tycker jag!!

XXX och 000

Ps. TACK för tipset med ophra! (Som jag inte alls kan stava till nu...)Jag missade lite från början... var på möte... men det fanns mycket mycket tänkvärt som Maria Shriver sa, och jag skulle gärna vilja läsa hennes bok! Tack än en gång...

Gisan sa...

Så härligt det låter. En heldag med god vän är bland det bästa. Kramar...

Eleonora sa...

Elisabeth:
Ja, kan man tänka sig vilken fin vän jag har. Egentligen har jag en som sedan ändå längre är en vän. Vi var 5 år när vi träffades. Vi bor nära varandra, men genom åren har vi utvecklats olika och har numera inte mycket gemensamt. Jag bjuder hem men blir inte efterfrågad tillbaka - då tröttnar man. Men faktiskt räcker det med en enda kär vän. Min franska väninna och jag träffades när vi var 17 år gamla.

Fint att få höra ifrån dig igen. Glöm att fega anonymer! Kram söta vännen

Eleonora sa...

Gisan:
Med vissa människor kan det vara hur enkelt som helst - och bli underbart kul! Ha det gott!

Bilder från min kamera sa...

En sann vän, och en dag på stan med kaffe och kaka räksmörgås är verkligen en trevlig samvaro tillsammans. Hittar man sedan lite saker att ta med hem som pricken över i:t från en bra dag, då är lyckan fullkomlig.

Har själv en vän där vänskapen varat i 40 år. Hon är den mest underbara vän som finns. Det finns alltid en vän som alltid är den sanna vän som aldrig sviker. Dom är lätträknade men dom finns.

Kram kära Eleonora!

Christina sa...

Mysigt mysigt och visst är det härligt att komma ut efter att man varit sjuk.

Det är riktigt vännen, bara unna dig och njut.

Ha det gott
Kramkram

Ingrid sa...

Vilken trevlig dag du verkar ha haft!

Jag är en dålig shoppare, men älskar ändå att gå på NK och Åhléns för att inte tala om att gå och ströva i galleriorna och titta på allt vackert. Det är ju så himla trevligt och då spelar det ingen roll om vädret är lite bistert, där inne är det varmt och skönt och har jag riktigt stor tur kanske till och med jag hittar något att köpa.

Jag känner att jag behöver ta en sväng till storstan!!

Eleonora sa...

Erika, Christina och Ingrid:
Tack rara för era fina ord.

Frusvea sa...

Hej
Vill tacka dig för ett tips du gett Gisan i hennes blogg. Fick min diagnos för 1 år sedan så Oprah´s program var intressant för mig.
Tog åt mig tipset ang Drömhem & Trädgårdstidningen också. Den verkar jättebra. Så tack för en intressant fredag och ha en fin helg :)
/Cina

Gisan sa...

Tack snälla du för tipset om Oprah! Du är så omtänksam! Kramar...

Eleonora sa...

witch:
Välkommen hit, och välkommen tillbaka. Så glad jag blir att jag kunde ge bra tips. Ha en finfin helg.

Eleonora sa...

Gisan:
En finfin helg önskar jag dig. Puss o kram

junhe sa...

ni verkar ha haft en helmysig dag =)

tack för kommentarerna om altanen & sovrummet =))

vi vill framhäva det gamla plankgolvet under den trista mattan, så det blir ngr enklare mattor vid sängen bara

ha en bra helg/ kram junhe

Anonym sa...

Lily söta, tack för din gulliga inbjudan! Jag kommer så himla gärna och hälsar på dig...men det måste bli till våren 2009, när allt har lugnat ner sig!
Skriv gärna till mig:
yvonne.lallo@comhem.se
så ska jag förklara!
Kram och varma önskningar om en bra helg!

Elisabeth sa...

Tittar bara in och lämnar en kram... du vet, du finns ofta i mina tankar.
Hoppas du får en solig och varm helg, min vän. Det ska jag försöka ha, än om solen i Umeå gör sitt yttersta nu för att hålla sig undan!

XXX och 000

Christina sa...

Ha en skön lördag min vän
Kramkram