lördag 4 oktober 2008

TRÄDGÅRDSSKÖTSEL

Idag har jag (tillsammans med en annan medlem) jobbat i föreningens trädgård och tömt alla blomsterurnor - trots att blommorna däri fortfarande var så vackra och fina. Urnorna ska vinterförvaras i källaren så det var nödvändigt. Förresten kommer nog frosten snart i alla fall och nyper resterande blommor.

Vi planterade om en daggkåpa och satte två nya Ölandstok. Och så skulle grillen tas in också.

Därefter tog jag lite hopplockade källarprylar och åkte och lämnade till Lions Höstloppis. Det blev en riktig rensningsdag och nu känns det skönt att bara sitta ner och slappa framför TVn.

En skön söndag önskar jag mina bloggvänner

6 kommentarer:

Stina sa...

Bröllopshjärtat var en beställning till ett par som nyss gift sig.:-) Kramis

Christina sa...

Härligt när man jobbat att få sätta sig ner och ta det lugnt då känner man sig nöjd.

Ha en skön söndag vännen
Kramkram

Bilder från min kamera sa...

Tack snälla Eleonora för din kommentar hos mig nyss. Jag brukar inte ofta ge ett svar på kommentarerna jag får, men idag har jag gjort det, så och med din.

På tal om trädgård och allt som skall flyttas inomhus nu, så är här idag ett riktigt busväder. Det blåser ganska så reellt grenar kvistar flyger omkring på vägen. Regnet piskar på fönstren och allt alstrar inomhus i värmen.

Detta väder var utlovat så det kom inte som någon överraskning precis. Hoppas innerligt att det blir några fler dagar med sol, så jag kan fotografera lite mer innan alla blad faller av.

Förstår att du sov länge, trädgårdsarbete gör sig inte själv precis och kan vara väldigt påfrestande för kroppen. Det brukar komma dagen efter.

Önskar Dig en riktig fin vilodag denna Söndag. Ha det så bra och många kramar!

Helena sa...

Tack för din gulliga kommentar.
Jag har inte scrappat en LO på säkert ett år så det var riktigt svårt att få till nått igår.
Härligt att ni är klara med höstens trädgårdssysslor.
Ha en skön söndag du med min vän!
Kram

Gisan sa...

Jag älskar Ölandstokar! Det hade Söstra mi´s föräldrar där jag var sommarbarn. Det känns som solen alltid sken när jag tänker på barnasomrarna :-) Kramar...

bollebygdsbo sa...

Tack för dina vänliga ord hos mig.

Jag har läst om din härliga helg nu. Låter så roligt med allt du och din vän hittat på.
Klart att ni har trevligt tillsammans - om hon är av samma sort som du. *ler*

Önskar dig en bra vecka.