måndag 6 oktober 2008


DEN FINA ROSA BANDET BROSCHEN
BLOMMORNA PÅ MIN BALKONG BARA FORTSÄTTER ATT BLOMMA!
Igår fick jag för mig att fixa till i köksfönstret, så jag började med att tvätta rent och hängde sedan upp rena, nystrukna gardiner.






På bordet står alltid färsk basilika, som jag älskar!



Till höger om fönstret hänger två tallrikar, som jag har fått efter min mormor.

På vänstra sidan har jag placerat ett konstverk i lera, som mitt söta barnbarn Sofie har gjort till mig.








Och i hörnet står bla den vita lökbyttan som man
använder till att grilla vitlök i - blir gott gott.
Där står även lökbyttan i lera, som man förvarar vitlök i.
Och i kristallskålen ligger de underbara cocktailtomaterna, som jag frossar i varje dag.

Så nu doftar det gott och rent även i köket.



8 kommentarer:

Helena sa...

Vad fint du har det vännen.=)
Mysigt nu när man kan tända fönster belysning och ljus på kvällarna.
Ha en skön kväll!
Kram

Stina sa...

Vad mysigt det ser ut vid köksbordet.:-) Kramis

Ingrid sa...

Så mysigt du har det, med vackra saker och vackra blommor. Det där konstverket i lera är väldigt fint och en kär sak förstår jag.

Basilika är ett måste för mig också. Jag köper en vanlig kruka i affären, ställer den i en ytterkruka och ser till att den har vatten hela tiden och då håller den hur länge som helst. Mer man tar av den fler nya skott kommer det.

Kram Ingrid

Helena sa...

Vovvarna kommer otroligt bra överens....de tycker verkligen om varandra.
Visst kan de råka ihop någongong men det är mycket sällan.
Vilda är otroligt tolerant med Ella som kan vara jobbig ibland eftersom hon är så närgången.
Hon kliver omkring på Vilda ibland och sätter sig på huvudet på henne mm men Vilda bara flyttar sig och blir aldrig arg.
Hon skulle aldrig tillåta att någon annan hund gjorde så mot henne men med lillasyster är hon nästan väl tolerant.=)
Det blir bara jag och Malin som pysslar idag för Annica är sjuk stackarn.
Men det blir kul ändå.=)
Ha en mysig dag min vän!
Kram

Stina sa...

Jo Omega-3 ska vara bra. Ungarna äter det så jag får väl nalla från burken deras. Kram

Bloggblad sa...

Jättefint och fräscht! Jag ser genast brickan med smålandsblomman... sån har jag letat efter till mitt barnbarn... men har inte lyckats hitta rätt blomma.

Bilder från min kamera sa...

Så fint du har det i ditt kök. Värmeljus som lyser och dina fina gardiner. Har förstått att du är en liten pysselmänniska precis som jag. :)

Har inte varit på bloggen på ett par dagar. Igår var jag hemma i föräldrahemmet. Plockade bl.a. äpplen som det är väldigt fullt av på träden.

Idag bakar jag bröd som just nu är i ugnen.Hembakat är både gott och jag vet vad som finns i. Tänker ofta på hur pass hygieniskt det är där allt tillagas.

Solen skiner från en klar himmel och en riktigt vacker höstdag är det.

Tack snälla Eleonora för din kommentar hos mig.

Ha det riktigt bra, och en varm kram!

Bloggblad sa...

Tack för tipset! Redan beställt + tallriksunderlägg och brevpapper = bra julklappar!