lördag 19 juli 2008

HEMMA IGEN - LÄTT SKADAD

FASTNADE MED HÖ PEKFINGER I BILDÖRREN DÅ JAG SKULLE PACKA UR BILEN OCH FICK TA VÄGEN IN TILL SÖDERSJUKHUSET OMGÅENDE! BLEV SYDD MED 2 STYGN.

MIN FANTASTISKA GRANNE AMBER HADE OCKSÅ JUST KOMMIT HEM OCH TROTS ATT HON KÖRT BIL ÄNDA FRÅN ÖLAND - HOPPADE HON GENAST IN I BILEN IGEN OCH KÖRDE MIG TILL SÖS. DET KALLAR JAG GOD GRANNE!!! TUR ATT DU FANNS AMBER OCH TACK TACK TACK.

ÅTERKOMMER SÅ SNART FINGRET TILLÅTER MED TEXT OCH BILD FRÅN GULLIGA SIGTUNA DÄR JAG VARIT.

KRAM TILL ER ALLA

16 kommentarer:

Bloggblad sa...

Så jobbigt, finrarna behöver ju vi bloggare mer än andra... :)

Jag har sett awarden - jag trodde att mitt tack försvunnit, men ser att det finns i kommentarerna. Jag blev så glad - men jag har jättesvårt att skicka sånt vidare eftersom jag har så himla många favoriter, omöjligt att välja ut några stycken.

Liksom många andra har jag tagit längre och längre bloggpauser, finns så mycket annat att göra att jag inte haft ro att sitta vid datorn.

Hoppas ditt finger läker ihop bra.

Hannele på Hisingen sa...

tråkigt med fingret
Vi åker mycket tåg nu.

Unknown sa...

men ajda stakkare, tur som sagt att du har goda grannar ;) *krya på dig*
själv åker jag upp till falun i morgon;)//Monica

Elisabeth sa...

Men fy så ledsamt... du har ju nog besvärligt med dina fingrar ändå! En klen... mycket klen och liten tröst kan jag iallafall ge dig... tur att det inte var näsan som kom i kläm... detta hände min systers man för många år sen... och den blev både krokig och sned! (Sen förstod jag ju aldrig hur han lyckades med det konststycket... att ha näsan så precis att bildörren nästan klämde sönder den..!)

Jo, jag såg din award... och jag ser att jag lämnade en kommentar! Du vet att jag blev glad - mycket glad, och bara så ödmjukt tacksam för en sådan utmärkelse.. men sen har jag, som du också vet, svårt att nominera vidare i min tur! Det finns så många många många som jag skulle vilja ge... alla dem, och däribland du, som har följt mig på den här resan, stöttat och peppat, och bara funnits där... så tack min vän, inte bara för awarden, utan för så så mycket mer!

Varm krya på dig kram...

Eleonora sa...

Bloggblad:
Det är ju helt frivilligt att sända vidare den Award man erhållit. Jag känner ibland också att bloggandet tar för mycket tid. Det finns ju flera andra världar också. Man behöver ju inte göra inlägg varje dag, men jag hälsar nog oftast på hos mina vänner så gott som dagligen och det kan ibland faktiskt kännas jobbigt.
Fingret gör inte ont längre men kan du fatta hur klumpig man kan vara?
Henneles paradis:
Du berättar väl senare vart era tågresor burit iväg med er!
Monika:
Trevligt i Falun! Vem hälsar du på där? Åker du tåg, buss eller bil?
Hoppas du får trevligt.
Elisabeth:
Förlåt, men jag skrattade högt när jag läste om den stackars mannen som klämde näsan i bildörren! Hoppas han blev helt kry efter den händelsen. Blev så glad höra ifrån dig igen. Kram.

Eleonora sa...

Skrulla 2 - Monica:
Kan ej komma in till din blogg. Snälla skriv vad du heter i blogspot.

Gisan sa...

Kramar till dig och hoppas att det läker snabbt och fint!!!

Elisabeth sa...

Kan berätta att du var verkligen inte den enda som skrattade! Min syster, tex... hon skrattade så hon grät! Man ska ju egentligen inte skratta åt andras olycka... men ibland blir det bara för komiskt av alltihopa!

Var rädd om dig... och fingrarna!

Varm kram..

Ingrid sa...

Hejsan!
Och tack för kommentaren hos mig. Jag var ju tvungen att titta in och se vad som hänt med din hand. Hoppas att det läker snart. Bloggare behöver minsann ha alla fingrar i full form.

Jag lyssnade faktiskt inte på Robin idag utan höll mig till ljudboken jag håller på med - Camilla Läckbergs Sjöjungfrun. Jag tycker väl att den är sådär, visst är den spännande, men att hela tiden höra kommentarer om graviditetsbekymmer börjar man tröttna på efter ett tag. Nu har lyssnat färdigt på Sjöjungfrun och genast kastat mig över Björn Hellbergs "Nattvandraren". Få se vad jag tycker om den. Jag har inte läst så mycket av honom förut.

Ha en fin kommande vecka och jag ser fram emot reportaget från Sigtuna!

Kram Ingrid

junhe sa...

vad drygt att inte kunna använda händerna som man vill, de använder vi ju varje dag...du har svarat rätt på min tävling och är med i en utslagsfråga...om du orkar. lycka till med fingret/ kram junhe

Amber sa...

Vojvoj, så det blev den där kvällen när vi kom hem! Du är en tuff rackare - där satt du och höll i din blodiga högerhand med vänstern och var mest arg på dig själv. Jag var allt litet nervös ett tag, fast jag brukar vara iskall i sådana situationer.

Det blev bra till slut, vilket ju var huvudsaken! Men tuff är du!!
Kram!

Helena sa...

Nämen sån otur att din semestertripp skulle sluta så.
Hoppas att fingret inte är alltför ont och att du snart är tillbaka här.
Ser fram emot att se både bilder och läsa om hur du har haft det.
Var rädd om dig nu och ha en skön dag!
Kram min vän!

Eleonora sa...

Gisan:
Tack jag tror det läker bra. Har inte ont i alla fall
Elisabeth:
Ja du, tur att det inte var näsan!!
Ingrid:
Robyn var inget vidare - hörde ej klart. Idag blir det Nils Simonson, kirurg - få se hur det blir.
Junhe:
Fingret sitter ju kvar och snart är allt som vanligt igen. Ser med spänning fram emot dragningen i din tävling!
Amber:
Ja´ru - lite sisu har man nog! Tack igen för din ovärderliga hjälp!

Eleonora sa...

Helena:
Tack vännen. Jag jobbar så sakteliga med mitt lilla Sigtuna-reportage. Det tar bara så d...a lång tid att skriva och mycket fel blir det. Men snart så ...

Musikanta sa...

Skönt att du inte har ont längre. Jobbigt med höger hand, men du har ju i alla fall en ursäkt att sitta och läsa trevliga böcker hela dagarna i stället för att städa etc.

BiRDiE sa...

Men hu?!

Eftersom jag ser att bloggandet gått bra även efter denna händelse så gissar och hoppas jag att fingrarna ändå återhämtat sig relativt bra? Vet dock hur ont det gör, och lider med dig, såhär i efterhand...

Ligger (återigen) efter i bloggläseriet, har haft ganska mycket output men inte så mycket input senaste tiden (har haft det lite tufft hemma, även om jag inte bloggat om det här...)

Kraaaaaam!