söndag 19 augusti 2007

Söndagsfundering

Det var nu ett tag sen - har läst omkring bland många bloggar och förhoppningsvis lärt mig något oxå. Sommaren har bara runnit iväg tycker jag - först bara varmt - sen bara regn - nu senast bara fuktigt. Det tar på krafterna. Har nu i alla fall beslutat mig för att bygga till/förbättre mitt kök. Står med många Ikea-paket omkring mig. "Min" snickare hade glömt säga till att han skulle till Italien på semester med fästmön, så det är bara att vänta tills han kommer åter pigg och glad att ta itu med mitt.
Hamstern har avhämtats av Famljen och jag är så glad att inget hände den lille under hans vistelse hos mormor, så nu är papegojan och jag ensamma igen. Men barnbarnet Fiffi kommer - ofta med kompis i släptåg - och hälsar på. Härligt få oväntat besök!
På dotterns kolonilott har ett stort äppelträd blåst ner och i morgon ska jag ledsaga Kalle trädfällare dit och få bort eländet. Därefter blir det Ikea för att byta en dörr till ett köksskåp. Sen hem och laga sockerkaka som medlemmarna i styrelsen i min brf. ska få till höstens första kaffepaus.
Ska nu äntligen läsa sista kapitlet i "Nionde Grottan" - boken har 750 sidor, så det har tagit viss tid, alltså!

5 kommentarer:

Christina sa...

Tittar in för att önska dig en god natt.
Ha det gott....

Amber sa...

Så synd att du inte får köksskåpen fixade, men å andra sidan unnar man väl snickaren en italienresa med sin fästemö...

Snart blir det höga skåp i ditt fina kök!

Kram!

Eleonora sa...

Tack Christina för din goda-natt-önskan - den hjälpte dessvärre inte. Somnade först vid halvfem tiden, så är något murrig idag.

Eleonora sa...

Amber - inte fanken va karln i Italien. Nej på Dalhalla på konsert och i Leksand - sa han när han äntligen ringde idag. Så nu kommer han på torsdag, så nästa vecka är du välkommen att se hur det blev. Kram

Christina sa...

Tack så mycket, det var snällt av dig att skicka ner lite värme.
Det har åskat här och störtregnat men nu är det rätt skapligt.
Ha en skön dag
Kram