tisdag 3 april 2012

HEMMA IGEN ....


.........   efter några fina dagar i södra Sverige.
Resan med bil gick jättefint - både bort och hem igen. Dottern är van bilförare och körde snabbt och säkert hela tiden.

Min svåger blev såå glad över att få besök. Vi gjorde så gott vi kunde för att pigga upp honom och jag känner på mig att vi lyckades bra. På lördagen handlade vi massor med "godis"-mat som dottern lagade och som packades ned för  en härlig tidig middag hos honom på äldrevården. Första rätten var en liten sandwich med Skagenröra och löjrom. Sedan gratinerad (med Västerbottenost) bergtunga med hemmagjort potatismos och vitvinssås som varmrätt och till detta vårt nya vita favoritvin - Rodeberg. Den gamle mannen åt mycket och ville till och med ha påfyllning. Det här var ju något alldeles extra för honom - mat som inte står på den vanliga menyn precis. Som dessert fick vi varsin Våffelbakelse från Halmstads bästa konditori Regnbågen. Underbart god vårmiddag och mysig tillvaro fick vi tillsammans.

Jag fick låna en vit duk och kunde duka upp ett fint och festligt bort med liten söt, gul Viva  i mitten.

Svågern fick både manicure och ryggmassage - och tyckte han hade det bäst som fick ha dom "två bästa tjejerna" hos sig hela dagen.

Dottern och jag hann också med att ta några härliga promenader - men jisses så kallt det var! Även litet snö flög i luften till och från.

Jag passade även på att gå till frisören och klippa håret. Det blev bra men alldeles för kort. Men jag har bra hårväxt så det är snart längre - eller lagom - igen.

Tack alla snälla vänner som skrev så vänligt i mitt förra inlägg. Underbart att få så fin respons.

Nu har vi påsken i antågande och då blev det ny resa för mig - till Dalarna och älskad liten Guldlock.

ALLT GOTT TILL MINA VÄNNER



5 kommentarer:

lisashus sa...

Välkommen hem igen efter resan!
Oj, så ompysslad din svåger blev! Vilka härliga stunder med både god mat, vin och massage och säkert trevliga samtal! Bara samvaron med er gjorde honom säkert gott, det är jag övertygad om! Åh, så rart av er att ta er tid, till något som säkert betyder massor!

Så nu blir du snart på resande fot igen! Antar att ni längtar efter varandra - Guldlock och du!
Ha en härlig Påsk i Dalom!
Kramar
Lisa

Laila sa...

Välkommen tillbaks.
Personligen tycker jag det känns så skönt i hjärtat att kunna göra något för en annan människa och man ser att det verkligen blir uppskattat. Det låter som du och dottern verkligen lyckades. ♥

Ingrid sa...

Välkommen tillbaka!
Fast du är bara hemma och vänder förstår jag.
Så trevligt ni ordnade det för din svåger. Det måste verkligen blivit uppskattat.

Ha nu en riktigt GLAD PÅSK tillsamman med Guldlock!

Kram Ingrid

Solstrimmor sa...

Så omtänksamma ni är och så mycket gott ni bjöd på! Dom bästa tjejerna i världen!!

Hoppas din påsk i Falun blir fin. Vi ska dit på långfredagen och fira födelsedagar, en ettåring, en åttaåring och samtidigt äta traditionell påskmiddag hos äldsta dottern! Ser fram emot det som jag alltid gör!

Glad Påsk! Vi kanske ses i Blåkulla innan?
Kram Eva-Mari

Gunilla sa...

Konditori Regnbågen fanns redan när jag växte upp! Där har de mycket gott! :)