måndag 23 april 2012

KONSTVERK

För någon tid sedan lovade jag komma tillbaka med "konstverk", som jag under årens lopp har erhållit från mina barnbarn.
Första barnbarnet - min Sofie - visade sig ha  konstnärlig gåva och hon har under årens lopp producerat otaliga teckningar och målningar - till min stora glädje.
5 år gammal ritade hon denna "Picasso"
Vid 7 års ålder tillkom denna sjungande dam

Första oljamålningen vid 8 års ålder

Två tavlor som hon målat på konstkursen
hänger i min hall
Papegojan Kinah som hon fick 2005, men som bor hos mig


Det senaste verket

I rättvisans namn ska jag även visa något från de andra barnbarnen, men det får
bli i ett annat inlägg.

Favorittavlan är nog i alla fall målningen som hon gjorde med fingerfärger, då hon var 4 år.




9 kommentarer:

lisashus sa...

Vilka härliga konstverk och så begåvad ditt barnbarn är!!
Kram
Lisa

Erika sa...

Har skrivit till dig på Facebook.

Gisan sa...

En trevlig galleri-tur =)

Musikanta sa...

Hon är ju jätteduktig, Sofie! Mycket avancerat för en fyraåring, både hästen och fingertavlan tycker jag. Det senaste konstverket är också utmärkt bra!

Tyvärr blir det inte så mycket målat med äldsta barnbarnet sedan han fick en egen I-pad som han kan spela (pedagogiska) spel på.
Kram från Ingrid.

Agneta sa...

God kväll, Eleonora!

Men åh vad roligt att få teckningar och målningar av barnbarn! Har jag inte fått ännu och lär nog inte få heller. Dottersonen är mer intresserad av traktorer, bilar och ALLT som går på hjul och har kranar och finesser. När han fyllde 6 år för några veckor sedan önskade han sig en "skördare" och jag hade ingen aning om vad det var, men fick en mycket detaljrik beskrivnig...otroligt. Jag fick Googla..ha ha ha.

Gillar de två stilleben som du har i hallen, verkligen trevliga :-)
Barn är härliga och så roligt att få ta del av deras barndom/uppväxt. Attans att man inte är lite yngre, bara ;-(
Kram, Agneta

Unknown sa...

Så gott att ha sparat, och se hur det liksom växer fram, det fina skapandet ~~~

Håller med dej om att den sista bilden där, den blir favorit hos mej också, något härligt mustigt över den. Ibland kan man inte riktigt sätta fingertoppen på vad det är som tilltalar ens sinnen, men ungefär så...

Kramen från Eva

Eleonora sa...

Lisa:
Ja intresset finns där i alla fall.

Musikanta: Ja fingertavlan är en favorit hos mig också, även om alla bilderna tilltalar mig.

Agneta:
Din lill-kille kanske bera behöver en utmaning och så vips.....

Eva:
Just det - svårt att sätta fingret på - det bara tilltalar en.

. sa...

Här var det talang, allt eftersom åren gick. Måste vara roligt att kunna måla så fint, samt att det är de egna barnbarnen också och att få det som present. Sådant är värt mycket.

Eleonora sa...

Erika:
Klart jag tycker att barnbarnen har talang men det roligaste är att få alla goa teckningar och målningar - allt redigt sparat!