måndag 21 november 2011

Tiden rusar fram i full galopp och jag hinner inte riktigt med. Redan FÖRSTA ADVENT - hur fort gick det?

Advent ska jag fira i Dalarna hos min goaste Guldlock och hennes familj Så nu har jag bry med att hitta några roliga presenter att ta med mig. 

Innan jag reser ska jag adventspyssla, så det är välkomnande när jag kommer hem igen. Adventsljusstakarna måste kollas att ljusen brinner och litet småpyssel ska jag också försöka gräva fram.

Inspirationen är på NOLL - mycket beroende på vädret, som är trist och mörkt och deppigt. Det är verkligen tur att man får plocka fram alla ljusstakar, som kan pigga upp och inspirera humöret.

Båda datorerna tar jag med mig. Här ska lagas, lagras och letas rätt på allt jag saknar. Ja, inte jag själv men duktige sonen fixar. Jag är beredd på att köpa en ny lap top i sämsta fall.

LYCKA TILL ALLA MINA GOA VÄNNER MED ERT ADVENTSPYSSEL

10 kommentarer:

Erika sa...

Tack för din kommentar. Ja, vi väntar till våren. Själv har jag svårt för att tillfriskna helt från det jag har haft,sedan det andra som tär på mig som bara du vet om, tar allt kraft ifrån mig.


Min inspirationen inför advent har nog aldrig varit så liten som nu. För någon vecka sedan köpte jag metevara till gardinkappa i köket, längderna köpte jag på Jotex men gardinkappa fanns inte. Jag har nålat och klippt till bara att fålla och sy dit veckbandet, men det har inte blivit mer än så. Går ut och in i finrummet där jag har det jag klippt till, det blir bara en titt sedan går jag ut därifrån igen. Kan inte koncentrerar mig, har tankarna på ett helt annat håll, och jag finner inte glädje just nu över att sy och hänga upp.

Meningen var att de skulle bli klart till advent, det är några dagar till så jag få se hur det blir.


Kram kära Eleonora och har det riktigt bra dit du ska.

Musikanta sa...

Här är det TRE körsångstillfällen under helgen - och en glöggfestinbjudan, så jag behöver inte bekymra mig så mycket för Första Advent.Det blir mest att sova hemma...

Plockar väl fram adventsstjärnorna och min mammas gamla adventsstake, men sen blir det inte mycket mer julpynt för min del.

Härligt för dig att åka upp till Dalarna och hälsa på ditt söta barnbarn. Din son fixar säkert alla datorer också till belåtenhet.
Varm kram från vännen Ingrid

lisashus sa...

Du verkar ha mycket att stå i då, med alla förberedelser! Så härligt att få umgås med dina kära en hel vecka!

Helt otroligt att det snart är advent - det känns så ....tidigt!

Det blir inte mycket fix här inte, själva huset och stämningen i sej räcker. Minsta lilla sak här är så tacksam.

Allt gott önskar jag dej inför resan och hoppas på en liten rapport sedan!
Kramar
Lisa

Agneta sa...

God kväll, Eleonora!

Men så bra att du har en kunnig "datorson" som kan hjälpa dig. Hoppas att det löser sig för krånliga datorer är en styggelse ;-)
Tyvärr tycker jag inte att dom håller så länge numer för det ska uppdateras med nya program utan paus och själva datorn kanske inte har kapaciteten. Ett evigt dilemma!

Jag önskar dig en bra resa och trevlig advent med barn&barnbarn!
Kramen, Agneta

Solstrimmor sa...

Ha det så härligt med Guldlock i Falun min vän! Hoppas du får det riktigt trevligt och att datorn kan lagas! För roligare kan man ha för pengarna än att köpa en ny...

Kram Eva-Mari

Eleonora sa...

Erika:
Jag förstår att du är ivrig på att få hänga upp dina nya gardiner. Men tid blir det nog för det så småningom. Du behövs på annat håll nu. Tänker på dig. Stor varm kram

Ingrid:
Jag tycker nog att det räcker jättebra med litet ljus i fönstren, som lyser upp det mörka just nu. Till julen blir det mer pyssel för mig. Ha det gott på alla begivenheter - du har att göra hör jag. Kram min vän!

Lisashus:
Du får väl allt på plats genom att du fortfarande packar upp. Så underbart för dig att få fira den första julen i eget hus. Du kommer att få så där mysigt som man bara ser på julkort eller i fina inredningstidningar. Kram min vän.

Agneta:
Jag är verkligen såå tacksam att sonen kan bistå mig med datakrånglet. Men funderar starkt på att skaffa en ny maskin. Den jag har nu, som jag fick av svärsonen, har ju också några år på nacken.

Allt gott till dig min vän, kram.

Vårt röda hus:
Eftersom jag kommer att stanna längre än vanligt i Falun kommer jag att ha tid att knalla runt till alla "mina" fina affärer och hoppas på tur att Stina ska orka med att träffa mig. Rapport från besöket kommer senare. Kram till dig.

Erika sa...

Har skrivit till dig på FB.

Bloggblad sa...

Roligt att se dig på fin bild hos Musikanta! Du är så söt så. Lite lika verkar ni på nåt sätt.

Jag njuter väldigt av att slippa känna mig inspirerad, jag bara slappar och sover och tycker att gråväder är skönt. Helt sant! Visst blir jag glad när solen lyser, men då kan jag inte ligga på soffan och läsa och lösa korsord och somna... (Jo, jag jobbar lite i skolan också mellan varven!)

Eleonora sa...

Bloggblad:
Ja, tänk så fint Musikanta skrev om sitt besök hos mig. Hon är så go och rar och vi hade verkligen såå trevligt.

Vilket understatement - du som jobbar så hårt! Med hem, make, skola och eget företag - puh, mycket mer än många andra. Duktig är ordet och ta så mycket vila du kan få mellan varven.

Tack för din rara kommentar.

Gunilla sa...

Lampor, lyktor och ljus är verkligen räddningen så här års!